- Jag och Anna Odell.....

Eftersom att jag har en tendens att reagera fort, hår och ofta skoningslöst....... högg jag vilt omkring mig när Anna Odell först kom på tapeten,...  Visste med mig att det fanns en anledning som skulle få mig att ändra uppfattning, från den smått rabiata litentanta - http://litentanta.blogg.se/2009/january/-rent-skitsnack-anna-odell.html till den bittra gnatiga versionen http://litentanta.blogg.se/2009/march/-anna-odell-fangelse.html till att numer svälja all stothet....

Erkänna att jag hade fel, att Anna visst har en STOR POÄNG med sin tanke och dessutom, som fd psykpatient också faktiskt har rätt att beskriva den del av verkligheten som hon varit med om! Hur man än vänder o vrider på sig har man arslet bak och i det här fallet är jag ett levande bevis på just det.... tand för tunga, tänka först - skrika sen kanske?

Kan ändå känna att det hade varit lite lättare att förstå om det varit mer öppet kring vad hon menade och ville visa upp och att ...... ja, så himla enkelt var det inte att göra "rätt" just nu....

Eftersom att blogg ÅTERIGEN krånglar så blir det både bildlöst och med stora, fula länkar men här nere kan ni läsa Annas egen berättelse

http://www.dn.se/kultur-noje/konst-form/anna-odell-spelade-sig-sjalv-1.862143
Funkar inte adressen så klicka er bara vidare till Dn så har ni artikeln där!

(hoppas att jag inte ändrar mig igen i den här frågan bara, känns redan liiiiiiiiite pinsamt måste jag säga)
1 Vronkan:

skriven

sv;

Exakt vad är det du skäms över? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: