- Utmaning del 2, varför började jag blogga....


(här visas ett försök till pussmun, med snus inne...
hur jag lyckas få till käken så snett jämt förstår jag inte?)

Jag började knappra ner tankar, ösa länkar och svamla på för hela två år sedan och
jag tror att jag hade en väldigt seriös ambition att komma tillbaka till skrivandet, eller
något sånt...

Är väldigt skämmigt att titta bakåt kan jag tycka såhär i efterhand, samtidigt som
det ju blir lite spännande då jag sällan kommer ihåg vad jag har svamlat om.

Jag är medveten om mina grammatiska tillkortakommanden, kommer aldrig att
lära mig hantera saker som de-dom-dem t.ex.... Skyller lite på min dialekt där,
vi trollar ganska lätt in ett dem i meningarna, precis som att köksskåp tenderar
att heta "skåparna", en norrländsk knorr på skrivandet måste väl få finnas?

Tror inte att jag har någon vän/släkting som följer med mitt liv och leverne
genom att läsa min blogg i varje fall, de som jag har lärt känna i bloggvärlden
är just andra bloggare (såna som aldrig behöver oroa sig över att en litentanta
skulle dyka upp på deras förstukvist heller, jag är feg, FEG med stora bokstäver)
Mig hittar man ingen annanstans än i här eller i någon enstaka kommentar
här och var.

Trivs liksom bäst under min alldeles egna korkek, hemma, där jag beroende
av dagsform antingen läser ALLT på nätet, eller ingenting alls. Nyheter, politik,
medmänsklighet och rättvisa är saker som intresserar mig, med en viss övervikt
mot sjukförsäkringar och annat vårdrelaterat.

(men mest är det väl bara så att min ökända mundiarré fått ta
sig andra former nuförtiden, lika tjorvigt som jag argumenterar,
lika vingligt skriver jag här hemma)





1 Marie-Ann:

skriven

Oroa dig inte för stavning eller annat, jag får allt kritik jag...hehe.Norrlänning som jag är så kortar man ner meningar eller skriver "så fin dem är"..istället för det rätta när det är flera "så FINA dem är" :) Men vem bryr sig, folk fattar väl ändå. Ha det bra :)

2 Wivvi:

skriven

Grammatik hit eller dit, spela roll. Tycker jag är skönt att andra som jag oxå orden vända o slanga till ;)Man känner sig lite mindre ensam då. För övrigt kanske Jag är en av dem du inte trodde läste, lite då och då. ;)

3 Pia Hagman:

skriven

Du får gärna dyka upp på min farstukvist någon dag!!! :o) Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: