- Utmaning del 1, presentation av mig själv




(på nåt mysko sätt har Malin, fått för sig att jag ska
kunna genomföra en utmaning, klart jag hakar på
men 7 olika?)



Ålder o familj, typ..

Jag är en 42-årig tanta som heter Efwa, jag har en liten lagom familj.
I första hand är vi ju jag och snart 19-åriga dottern, sen bygger vi
på med min särbo uppe i Lappmarken, modern, dotterns farmor,
min egen svärmora och svägerskorna. Pappa avled redan för en 22 år
sedan så vi är ju mestadels kvinnfolk, särbon passar bra in i den
mallen dock för trots att han är man, gubevare, så har han ju det
näst längsta håret av oss allihopa!

Jag har 4 syskon, mer eller mindre halvsyskon, inga som
jag har någon kontakt med numer utan vi bygger på efter tycke
och smak istället.

"Families are like fudge - mostly sweet with a few nuts"

Fritidsintressen är det tämligen magert med för stunden, har kanske
hamnat i en mindre aktiv fas som varat aningens för länge men
så har ju även min sjukskrivning vilket säkerligen är en del av
förklaringen till det hela.

Jag älskar att prata, jag älskar att tycka, jag har lite problem med
att styra upp det hela med tänk före prat nuförtiden, men återigen,
det finns vissa förklaringar till det också. När jag har mina ljusa stunder
så är det kul att skämta, är beroende av komiker som Eddie Izzard och
Bill Bailey för deras oerhörda förmåga att blanda in en massa kunskaper
med svammel, åsikter och humor. (sen har de en förmåga att tappa bort
sig själva lite i ivern och där känner jag faktiskt igen mig själv!)

Är totalt ointresserad av saker som mode, kläder har man på sig för att
skyla sig, inget annat, och smink är inte heller någon intressant sak, dock
tillhör jag ju generationen som snöade in på kajalpenna så ett visst beroende
finns dock, vare sig jag vill eller ej. Att gå till frisören är vidrigt, skulle någon
få för sig att slita tag i mina händer och börja pjollra på med mina naglar finns
en STOR risk att jag skulle bli arg och saker som väldoftande hudlotioner med
föryngringseffekt har inte varit någon högfrekvent produkt hos mig...

Jag är en ivrig ANTI-konsument, shopping är tråkigt och är det något jag
skulle vilja frossa i så är det väl mat! o skurmedel, tvål, balsam o alla andra
livsnödvändigheter man hittar på Rusta...

Vad jag tycker om är att jobba, skulle vilja lägga till -"med något viktigt"
men egentligen är det inte så noga. Jag älskar att prestera, stapla smör
kan vara rena himmelriket samtidigt som jag också gärna "tar hand om",
huvudsaken att det gör nytta, att det gagnar någon och att jag kan bli sådär
härligt självförsörjande igen!

Internet är "hemma", kommer inte alltid att sitta i min hörna
och leva genom andra, men just nu så passar det mig ypperligt!
(o nu svamlade jag bara iväg så det får räcka för idag)







1 Pia Hagman:

skriven

Intressant att läsa.. nu vet jag lite mer om dig och ditt liv.. :o) Jag hoppas att vi faktiskt kan få till stånd en liten träff snart. Vad tror du om det?? ;o)

Kram på dig!!

2 Katta & Doriz:

skriven

Det var kul att läsa! Man har ju undrat vem du egentligen är...

3 Camilla:

skriven

Du/ni har oss också :) glöm aldrig det!

Kramas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: