- Anna Odell ger sin sanning

foto: Anette Nantell

Den 25 januari skrev jag om Anna Odell, den numera kända Konstfackseleven som använde sig av
ett mindre vanligt projekt, som i sig väckte väldigt många olika känslor bland oss medmänniskor, och
inte att förglömma vårdpersonal.

Jag hade väldigt, läs väldigt svårt att acceptera hennes i mina ögon alldeles för svaga argument för att
genomföra det och blev, som säkert syns i tidigare inlägg, ordentligt förbannad! I dag finns en artikel i
Dn där hon själv motiverar varför detta projekt kom till och genomfördes och jag måste erkänna att nu,
med lite lugnare vatten omkring mig och hennes tankar klarare för mig har ändrat ställning helt....

Man får väl vara tacksam för att det inte är nån som egentligen läser min blogg då jag i omgångar verkar
gå emot mig själv hela tiden....

"Det kanske kan verka långsökt eller spekulativt om man inte känner till bakgrunden. Hösten 2006, när jag just börjat på Konstfack, cyklade jag en kväll hem i skymningen. På Liljeholmsbron mötte jag en ung kvinna i samma situation, på samma bro, som jag tio år tidigare själv befunnit mig på. En man hade stannat sin cykel och vandrade sakta vid hennes sida, han berättade för mig att han ringt polisen och tänkte stanna med henne tills de kom. Det var som om jag mötte mig själv där den kvällen på Liljeholmsbron. Jag klarade inte av att stanna utan cyklade därifrån."

Läs hela artikeln här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: