Tänk att jag hann hit före vintern!

 
 
 
Tänk att jag hann tillbaka hit före snön lagt sig i år, det är väl
nästan lite fantastiskt bara det säg! 
 
Vi hade en ambition att hinna iväg till nån sjö såhär på höstkanten
men nu är det ju en gång såhär att planering, utförande och kom
ihåg inte tillhör vår starkaste sida.... Smet dock iväg häromkvällen, 
finns ett fint ställe uppåt ån där det skulle lagas mat och framför allt,
sovas i husbil. Men... nu fungerade visst inte värmen som den skulle
så vips blev det hemfärd i mörkret, ganska ok ändå för ingen kan direkt
anklaga oss för att vara riktigt friluftiga av oss.
 
Under den tid vi satt och kämpade med kastruller och stekpannor verkar
det ha utspelat sig nån sorts drama efter vägen, nån full biltjuv från 
samhället på andra sidan fjället var visst ute och vägar stängdes av och
poliser fanns visst i krokarna, sånt som jag ju nästan är lite beroende av, 
krim ni vet. Men vi satt här med Carbonaran puttrandes i stekpannan,
gillar den lite flådigare varianten med rödlök och grädde som bonus medan 
buset pågick alldeles i krokarna. 
 
Annars då? Jomen det rullar på, jag mötte nån läkare som kände sig
sugen på att bjussa på lite diagnostänk, hon ansåg att min allmänna 
värk visst kunde vara fibromyalgi, och egentligen, varför inte? Mycket
vill väl ha mer? Äsch, jag är numer 53 år tyngre, på alla sätt och vis,
kroppen är väl halvsleten och öm är vi väl alla tänker jag. Tanken är dock
att jag ska ta tag i en hel massa, nyttig ska jag visst bli (vilket känns 
oerhört tveksamt...) jag ska fortsätta "arbeta" med kroppen, vi har ju
ved, det har varit ruskigt mkt bär och min älskade svamp. Kanske
arbeta blir lite väl pretentiöst ändå, använda låter nog mer sannings-
enligt.
 
Kanske kommer jag igång igen, kanske inte, men nu har jag
ivf uppdaterat självaste bloggen så den är inte helt stendöd.
 
Ni må ha ne :) 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: