Torsdag är en bra dag att tvätta, n'est-ce pas?

 
 
Nytt år, ännu en ny dag. Alltså ungefär som det brukar vara vid den här tiden 
på året. Förutom att det är alldeles snöfritt ute. All nederbörd som kommer
verkar föredra den flytande varianten, dripp dropp eller kanske mer som en
piskande version, allt som oftast från kustsidan.
 
I år har vi fullt hus här hemma, ganska kul måste jag erkänna eftersom att vi 
ju är en ganska så liten familj i grund o botten. Nu, under en veckas tid så
bor dotter m kärlek och än mer kär barnbarn härhemma innan nästa andra
handslägenhet blir ledig.
 
Jag är ju så värdelös på det här med ljud och rörelse, kan ju inte annat än
bekräfta det varje gång jag blir utsatt för det, men samtidigt finns det något
himla fint med att få vara så nära utan att vi, dottern och jag, har rykt ihop 
igen!  Jag menar, 4 dagar och nätter, 5 personer i min lilla 2:a, häftigt!
Har dock tappat sömnen nu men det överlever jag lätt, har ju massa nätter
kvar i livet att ta igen de struliga ena som är nu.
 
Sitter o funderar över om jag ska våga ringa vaktmästaren, eller inte.
Har lite problem härhemma, eller man kan väl säga att jag hade lite
problem innan jag liksom började stapla dom på hög. Vi har ugnen med
trasiga ugnslampan, sitter bara kvar själva "lampfoten", resten krasade
bara sönder när jag försökte byta. Det är fortfarande det trasiga lysröret
i badrummet, har drabbats av acne-attacken från h-vetet och nu MÅSTE
jag se bra så jag kan försöka smörja bort eländet. Sen var det ju kranen
i köket. Gammskit, som vi säger här, o nu har kallvattenkranen helt givit
upp så där sitter helt enkelt en tång. Inte helt snyggt men hyfsat funktion-
ellt. Som grädde på moset har tvättmaskinen lagt ner också. NU när jag
ju har en 4-månaders bebis i huset... Hej och hå.
 
Ja, har mailat vaktmästaren, fegaste vägen, men inser att samtalet är
tvunget att göras eftersom att inget svar behagar komma från kontoret.
Löser tvättproblemet akut i kväll genom att ta mig till andra sidan stan
och tvätta hos modern men det är ju inget som håller i långa loppet.
Här finns ingen tvättstuga, alla hyreslägenheter har ju egna tvättmaskiner
och eftersom att jag ju inte tillhör de mest sociala så skulle jag nog hellre
krypa ner i ett litet hål i marken före jag frågade någon av dem...
 
Nu kan jag börja leva om lite härhemma, klockan har ju blivit 10, 
så jag smiter härifrån samma sätt som jag kom, med svansen
mellan benen. Verkar vara helt hopplöst att få igång bloggandet
igen, skallen för snubblig för att ens hålla tråden hela meningarna
igenom ju.
 
Ha en bra januaridag nu, må regnet sluta ösa ner och solen skina 
en skvätt kanske?
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: