Gott nytt allt möjligt på er!

 
 
Här ser ni en glasögonprydd tanta stolt uppvisandes en av julklapparna,
ja, pannlampa! Hela släkten fick varsin så nu kan vi vandra omkring
även om det är mörkt därute, påminner mig om att jag ju faktiskt glömde
lampan uppe i ingenstanset...Jag som tänkt använda den här i stan när
man trampar genom mörka skogen här bakom...Illa.
 

Tillbringade jul och nyår uppe i byn, lugnt o stilla, en skvätt av magsjuka
som resten av Sveriges befolkning verkar drabbats av, och massor av
choklad, som iofs kan vara en delanledning till kass mage...
 
Nyårsafton blev lite speciell måste jag få säga, vi umgicks ett tag och smet
sedan hem till täckbyxor, tjocksockar och en väldigt trevlig eld. Minns inte när
det senast var runt nollgradigt och snö en nyårsafton! Vi satt vid brasan,
sippade på en öl eller två och vandrade iväg till bron för att släppa iväg två
ballong/lyktor upp mot skyn. En från mig med sikte på Mona-Lisa, dotterns
allra finaste farmor som gick bort på julafton, och en från gubben.
 
Sen var det mer brastime, nu delandes på en liten flaska mousserande vin
i riktiga champagneglas, trodde nog att det skulle bli kåsor som gällde själv, 
och det var faktiskt länge sedan jag varit så nöjd över en nyår. Lugnt o stilla,
tantan börjar vara gammal, och ingen huvudvärk dagen efter, bara cola och
ostkrokar!
 
 
 
 
Förresten, nytt år innebär ju också ny utförsäkring, ska försöka
ta tag i bloggandet igen för att om inte annat hålla stressen
undan. I väntan på mer intressanta inlägg så titta in här:
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: