Life goes on förstås!

 
Har nu varit utförsäkrad i 5 dygn, jorden fortsätter att snurra, krigshoten
har inte försvunnit och vintern tittade fram igen häromnatten. Inget nytt
alltså, bara en ändring i "papperna" kanske?
 
Just nu står jag uppsatt som 223:-/dag före skatt vad gäller ersättning för
deltagande i det här programmet, Arbetslivsintroduktion alltså. Där är väl
en viss skillnad kan man säga mot min vanliga sjukpenning...... Har dock
varit med i akassan i några år nu så jag borde få den högre ersättningen,
MEN jag tror ingenting förräns beslutet kommit hem i brevlådan!
 
Just nu är vi alltså 2 1/2 person som ska överleva på den där summan,
känns liiiiiiite tveksamt men det är väl själva meningen med utförsäkringarna,
att vi ska få lite mer spänning i livet.....
 
Har ivf börjat om med en nygammal medicin igen, gäller att ha på sig både
livrem och hängslen när livet börjar strula och nu tänkte jag undvika en
megakrasch. På riktigt alltså, vi har varken tid, ork eller plats för några livs-
kriser den här sommaren, det är så mycket som ska bli bra nämligen.
 
Kan inte låta bli att tänka på borgarnas tjat om rehab och alla möjligheter
att utvecklas, hitta nya spår och möjligheter under utförsäkringen. Sånt
jädra skitsnack alltså! Jag har mitt nästa möte den 29 maj, ALLA är helt
överrens om att det inte alls kommer att inträffa några underverk med mig
och min hälsa under den här, min andra utförsäkring, så det blir bara en
ren o skär karens med så lite belastning som det bara är möjligt.
 
Jävla skitsystem. Återigen och fortfarande. Ni som tror att det har 
blivit bättre, tänk om. Fortfarande sparkas man ur sjukförsäkringen,
hamnar i en sjuhelvetes stress o oro och sen kanske man får komma
tillbaka.... kanske. Fast om jag ska vara ärlig så är alla, från läkare till
förmedlare på Af till handläggare på fk ganska överrens om att jag ska
tillbaka igen.... men först måste man igenom eländet igen.
 
Blä
 
 
 
1 Icke B:

skriven

Jag lider verkligen med dig och alla andra som är sjuka i dagens Sverige. Allt detta flummiga skitsnack om att det "bara är enstaka fall" som "hamnar mellan stolarna är rent och skärt skitsnack!
Reinfeldt tror att man blir frisk efter ett visst antal dagar, per automatik, oavsett vad man lider av. Tragiskt.
Försäkringskassan tog kontakt med en cancersjuk person som ansökte om förlängd sjukpenning. Denne person hade inte så länge kvar här i liver. Då ville f-kassan ha ett skriftligt utlåtande som styrkte att hon verkligen skulle dö om ett visst antal dagar.
Vart är omtanken? Vart är empatin?

Lycka till, verkligen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: