Dagar i livet, inte alltid så enkla..

Sitter o studsar fram på en fläckvis omlagd inlandsväg. Det regnar, sådär otroligt blött, precis som särbot just sa, genom märg och ben... Jag hoppas på några soliga dagar, hoppas att löven hänger kvar i byn och att inspirationen att fota lite infinner sig.

Har haft min stund hos prattantan idag, vi gör kanske vad man skulle kunna kalla framsteg även om det verkligen kostar på. Jag har en komplex PTSD - ( http://www.tuvaforum.se/komplex-ptsd-desnos.asp ) inte det allra enklaste att hantera, eller behandla för den delen, men just nu känns det ändå ganska bra. Jag behöver veta varför det är som det är helt enkelt och ja, sen fortsätter vägen mot något bättre.

Att jag har hanterat livet så bra som jag gjort, för det har jag, beror på en hel massa tur, en förmåga att faktiskt "skärpa mig" o ta ansvar, miljarders kramar älskade dotter som spridit, o sprider kärlek o mening med livet, och nu är det meningen att jag ska ta hand om mig själv. Vi får se hur det går, att fjaska med mig själv är det absolut VÄRSTA jag vet men jag lovar att jag gör mitt bästa, även här!

Svammel från bilen ja :) Förresten, kanske får jag prova EMDR - (http://live.online.se/emdr2/bildarkiv/EMDR_klientinformation05.doc ) också, prattantan ska gå kurs minsann, inget som trollar bort allt, inte på långa vägar, men då MÅSTE jag jobba på hemma. Ni får hemskt gärna hålla tummarna, allt som kan hjälpa är oerhört välkommet, hur suspekt det än kan verka...

Så, studsar väck ur både mottagning o ork, tack för i dag o ha det bäst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: