En dimhöljd dag i norr.... var är snön?


Dagarna rullar på här hemma, börjar vara rastlös men tyvärr så strular epilepsin
med mig så suget efter att "testa" världen därute är kanske inte på topp. Ganska
intressant hur sakerna avlöser varandra, när en sak lugnar sig aningen så kliver
nästa problem in, har inte hittat rätt avledning för att hantera vare sig det ena eller
det andra så det är hyfsat slumpmässigt mående just nu.
 
Ska tydligen vara en sk tweetup här i stan till veckan, är lite sugen att prova på det
samtidigt som det är skönt med anonymiteten på twitter där ingen vet men man är,
förutom en tjej förstås. Lyckoträff kan man nog kalla det då jag är väldigt nöjd över
att ha utökat bekantskapskretsen med en skärpt kvinna, såna är alltid bra att känna ;)
 
Nya medicinen kanske verkar ändå, tror, observera tror, att jag inte glider iväg och
dissasocierar lika mycket, eller ivf lika snabbt utan kan stanna upp och hantera nuet
just precis i nuet. Låter lite flummigt gissar jag men det är ju så, hyfsat flum kring hela
teorin/varandet vad gäller dissasociation, inte något superexakt som jag har full koll
på egentligen..
 
Ambitionen med att cykla varenda dag har stannat där, som en tanke jag inte 
fått tummen ur att genomföra ännu, men jag gör mina tappra försök och sätter mig
på eländet, trampar en 5-15 minuter och halkar sedan av totalt slut. MÅSTE ta
tag i konditionen, måste, måste, om inte annat för att jag bara fortsätter att gå upp
i vikt. Funderar på att sätta lås på kylskåpet nattetid då jag bara inte kan låta bli
att köra riktiga fikarace, min kropp är som hungrigast efter 24 och det är ju då man
lättast ordnar de där ryggbrösten och magarna...
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: