- Ok, saker som snurrar i min skalle just nu:



Jag gör en genomgång av min medicinlista, sånt är aldrig fel att kolla av då det
inte alls är självklart att läkarna ser till helheten när de väljer att sätta in
preparaten på oss "kunder".....

Hittar av några stycken, alldeles för många för att jag själv ska vara nöjd men vi får
väl se om det är något som nån kommer att uppleva som relevant, "nån" som i den
läkare jag ev. får tag i.

Alltså tablett A krockar med tablett B, behovsmedicinen kan antingen höja eller
minska koncentrationen av antiepileptikan...vilket i sig verkar hjärndött
(obs, humor...)  då det ju är just vid anfall jag tar den medicinen..

Sen krockar tablett A också med tablett C, risk för mindre effekt av tablett C,
mindre bra då den faktiskt håller mig flytande rent mentalt, tror jag då.

Då går vi till tablett D som inte trivs så bra ihop med tablett B, behovspiller
krockar med blodtryckstabletten. Hm...

Tablett A däremot krånglar till det i förhållande till tablett E, kanske, fast inte
lika solklart, typ.

Sen har vi sista tillskottet F som bara krockar med tablett A, sen är det ordning
på torpet, eller ja ni. Inte vet jag hur mycket lönt det är att försöka förstå sig
på vad man petar i sig, förutom att det faktiskt finns en jädra bra poäng i att
fatta varför man är så oerhört trött o tung i kroppen... kanske?

Annars så är det ganska lugnt på torpet, förstås. Jag surar vidare, drömmer
om gränslöst tänkande, yvigt argumenterande och perfektionistiskt pjollrande.
Men det får bli sen.

(bilden på wienerbrödet får symbolisera orättvisan i att börja svälla
upp som en tok UTAN att ens äta mer än vanligt...haa hah ha...)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: