- Fingergymnastik med en liten lånad lista!



Bloggen lever ju ett allmänt tynande liv nuförtiden, lite som tantan själv,
har dock varit inne o hälsat på hos Trollbottom minsann och där fick jag
lite inspiration. Så bra, en lista som jag apselut inte har gjort tidigare och
en anledning till att skriva några ord!


1 Du ser dig i spegeln och tänker?
Illa, jag mår illa.... Har aldrig gillat det här med speglande men tvingar mig själv
att titta nångång ibland, avskräckande om inte annat. Dvs numer inte bara
slutat att röka, även slutat med min älskade Pepsi... o_O

2 Hur många skelett i garderoben har du?
Oj. Som morsa har man rätt att gömma en del saker där, sen har vi ju allt som jag
faktiskt håller för mig själv, har en privat del också. Ja, om jag säger att det är en
aning mer än vad som är sunt så får det räcka. En hög alltså.

3 En kul grej du gjorde förra året?
Vår "minisemester" i Volvon var kul! Vi tuffade iväg några mil, nån mil in i Norge
minsann, fast vände tämligen omgående. Både första och andra gången. Jag är
lite för fjaskig för att gilla de norska vägarna... Sen sov vi i bilen ute på Stekenjokk.
Under ett lämmelår, och värsta högtrycket, prickade av de sista soliga dagarna på
hela sommaren. Härligt och väldigt kul!

4 Det sjukaste du varit med om är?
Måste få återkomma om det, hjärnan står tokstilla just nu o tokiga grejer vet jag ju
att det har hänt, men sjukast? Svårt...

5 Vem vill du bjuda på middag?
Eftersom att min endaste unge har smitit från Sverige är hon den jag allra, allra
mest vill ha hem på middag just nu! Med eller utan kärlek, huvudsaken att hon
sätter sig vid bordet och jämför den äckliga engelska maten med morsans allra
bästa potatisgratäng. Det är total lycka just nu!

6 Något du drömmer om?
Jag drömmer om "klara" dagar. En krispig hjärna och vassa diskussioner, mycket
saker jag vill säga och tycka utan att snubbla en halvmil före mållinjen. Det vore
helt jädra underbart!

7 Hur många tår har du?
10 stycken.

8 Rosa förknippar du med?
Antingen elefanter (lite ologiskt men det är pga en gammal partyvisa) eller
"Oooa hela natten", lillasyster Körberg alltså. Enkelt. Är nog för gammal eller
ointresserad för att ha engagerat i genusdebatterandet dessvärre.

9 Bästa djuret är?
Hästen. Tror att jag är lite för rädd för dom numer dock så skulle det handla om
ett djur att ta med sig in i sin vardag idag, då blir det katt. En kaxig, gosig, utekatt.


10 Vad brinner du för?
Jag vill påstå att jag brinner för rättvisa, kanske allra mest för oss som sitter och
dinglar med en fot inne i samhället och resten av kroppen hängandes utanför. Vi
långtidssjukskrivna, utförsäkrade, utsatta människor som blivit så överkörda de
sista åren. (Allt var inte bättre förr nä, men massor har blivit SÄMRE nu!)

11 Vad gör du för att förändra?
Alldeles för lite, för sällan och för kraftfullt. Men jag tycker, diskuterar, pratar, ÄR trots
att det ibland verkar som tanken numer är att vi som inte jobbar ska just bara försvinna.
För att förändra mig själv för att kunna kliva på arbetslivet igen kan jag däremot säga
att jag gör ALLT jag blir satt på, och navelskåderimässigt sett så kanske det inte riktigt
når ut som jag vill men tusan, man måste börja någonstans och det får väl bli med mig
själv kanske?

Det här var jättesvårt, vill du försöka dig på att svara på dessa frågor så hemskt
gärna. Jag kan inte hitta på några nya utan låter Trollbottoms egna fortsätta, sätt
dig ner och knappra på, ni utan ringrost gör det säkert på några minuter ;)


1 Ida:

skriven

Roligt att läsa. Det var verkligen inte lätt att hitta på frågor, eller hitta 11 till. Så bra att du tog den


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: