- Konsten att ta ett steg framåt är visst att sätta sig ner?


Rent logiskt borde jag haft bättre koll, har ingen vettig ursäkt till att förklara hur
tusan jag INTE kunde/kan ha koll på när utförsäkringen sätter in den här gången..
Ja, annan än den gamla vanliga, det är lite svårt med tänkeriet här hemma.

Nu har jag ivf fått min sjukpenning, eller vad det nu heter? för mars också. Andas
ut, för det gör man när saker inte bara strular utan också rullar på. Jag startade upp
sista pillersorten en dag tidigare så där är jag inne på andra dygnet nu. Känns väldigt
mysko måste jag säga men nu får jag ju chansen att "känna av" lite mer utan att vara
livrädd inför ev ickeutbetalning från försäkringskassan. Lite bättre förutsättningar kanske?

Har släpat runt på lite dammsugare härhemma, startat upp en tvättmaskin och
funderar på att ännu en gång försöka röja iordning ute i förrådet. Vissa utrymmen
är liksom ständiga projekt, spelar ingen roll hur man gör för de blir aldrig "färdiga".

Tänkte faktiskt kasta ett gäng banankartonger, peppar peppar....
Ska jag göra mig av med det viktigaste jag har, dessa jädra lådor
som släpas runt flytt efter flytt? Är ju tämligen patetiskt då jag numer
har mer kartonger än saker i förrådet, och mer saker inne i lägenheten
än vad jag vill bara för att jag fyller upp ett förråd med banankartonger?!

Fast högsta prio i dag är faktiskt att skriva en shoppinglista, sådär på riktigt, måste testa
av det igen trots att jag ju bor ensammen. Har upptäckt att saker och ting tar slut på samma
vis även om det bara är en tanta som klampar runt här hemma. Kanske blir det roligare att
slänga ihop nåt om jag fyller på med kryddor o sånt där?


PS Jag ids faktiskt inte gå in och korrigera alla stavfel osv nu, gröten bjussar jag på, alldeles gratis ;)
1 Alex 15:

skriven

Vad du är bra på att skriva och formulera dej, skriv en bok och jag är först i kön att köpa den. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: