- Lördagssvammel, o min egen lilla Bauer-bild!


Eftersom att alla ursäkter är bra ursäkter så tog jag mig en liten promenad i kväll igen...
Dottern sitter, som vanligt... hehe, o studsar i en buss på väg till ett flygplan som ska ta
henne över havet ännu en gång. Jag har nog nästan helt förträngt att hon ju är flygrädd,
fokuserar mer på "dotterfritillvaro"-rädsla för stunden, o då, då får man skita i att man ju
visst hade slutat röka. Visst ?

Ute var det härligt, 9 minusgrader är alldeles lagom, vindstilla är inte alltför vanligt i vår
stad och som bonus följde visst en påse turkisk peppar med hem också. Party nästan!

Annars så har dagen förflutit tämligen smärtfritt, jag har avnjutit vänsterpartiets kongress,
åtminstone i omgångar, blev väldigt förtjust i Lasses nya fina RÖDA cykel förstås och tittade
någon extra gång på mitt brev från honom till mig. Undrar varför jag blev så himla förtjust i
honom, förutom delade politiska åsikter o sånt självklart. Tror att det handlar om att det
faktiskt är en bra människa, att min sk "magkänsla" kickade in och vägrat släppa taget.

Det är tråkigt att han kliver av men det är samtidigt härligt att Jonas Sjöstedt
blir den som kliver på. En annan politiker som faktiskt också lyckas ge mig den
där varma, trygga känslan i magtrakten. Finns ingen som kan lura på mig den
inomborda tryggheten bland Allianspartierna, snarare tvärtom.

(bilden är bara från promenaden till Godishuset, övningskör med turer ut i mörkret,
allra helst i skogen bakom husen, med den tanken att jag ska kunna skrämma
väck mina "troll" och kanske slippa skräcken..... håll tummarna va?)


1 A:

skriven

Tack så jättemycket för din låååånga kommentar! Det värmer att någon tar sig så mycket tid för mig och skriver så mycket! TACK! Jag har inte läst boken, så jag ska ta mig en titt!

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: