3:e januari börjar året?


En otroligt tråkig bild, visar bara hur ett intensivt snöfall slutar häruppe i norr nuförtiden.
Känns lite så, vi kan få det vitt och fint men sen "rinner" allt bort igen, som här i nedförs-
backen mot mitt gamla högstadie. IS.... m vatten på. Sånt gillar vi, väldigt.
Vår lilla familj har varit utspridda över nyår, en del åkte inte så långt, bara upp till byn i
norr, den andra delen flög iväg över Nordsjön till England för en helg i sus och dus. Helt
som det ska vara, bara lite ovant (MINST SAGT....)

Eftersom att det nu är nytt år ska jag sätta in lite hårdare tag mot min svajjiga ohälsa.
Ja, eller vad ni nu tycker man ska kalla det hela? Jag har varit iväg och kollat av mitt
blodtryck, vagt minne av att det var lägre, framförallt undertrycket vilket måste vara
enbart positivt (kanske?) och även om pulsen fortsätter att pumpa på lite väl snabbt
så är jag ju kvar. Dvs, det kan inte vara något dödligt direkt, bra att ha med sig i bak-
huvudet.

Jag har slutat röka.... Tänkte att det var läge nu, tyvärr hittade jag artiklar om att man
numer kan skylla högt läskintag för skrumplever, bakvänt blev det där. Bland personer
som drack mer än EN liter läsk om dagen fanns där en ökad risk för skrumplever och
diabetes...... Flaggar dock för att undersökningen är ruskigt liten, enbart 47 personer
och utförd i Danmark, vilket i sig kan göra att ev testpersoner också har ett betydligt
större alkoholintag än mig.......

I morgon dags för nytt läkarbesök, har stora förväntningar men måste sätta mig ner och
summera sista årets strul, tänkte komma väl förberedd eftersom att det finns en stor
potential för att få förbättra min livskvalité genom just den här läkaren. Sånt känns bra,
måste "bara" innan då.....

Vet inte hur jag tänkte det hela dock, att man bara vips vred på en kran och så skulle
bloggandet fungera igen. Otroligt naivt. Det här får stappla på som det vill, tids nog
kanske jag hittar tillbaka, eller så har jag gjort mina inlägg för det här livet? En början
är alltid en början åtminstone så god fortsättning på er, nytt år, nya tag, även om jag
inte studsar iväg i nån hysterisk positiv anda (blev ju inte utbytt under nyår!) så är det
ju om inte annat lättare att komma ihåg saker än så länge. Korta datum är perfekta,
jag minns ALLT jag ska göra i år, bara det vänner, inte illa ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: