-Framsteg, stora framsteg!



I vissa fall kan vissa kemikalier faktiskt göra stor, stor skillnad. Jag vet att jag mest brukar
gnälla över allt rapplande med mediciner men just nu måste jag erkänna att det faktiskt har
hänt stora saker inuti en litentanta.

Jag ska försöka hålla mig hyfsat vuxen, hyfsat censurerad, hyfsat respektfull för mitt liv är
ju inte bara begränsat till mig. Jag drabbar ju många andra stackare på vägen....


Känslan av att kunna hantera en jobbig situation, egentligen för första gången i mitt liv, när
jag är som mest utsatt, håller på att sätta sig i mitt medvetna. Försöker känna ikapp mig, kan
man stanna i stunden, inte dissociera - dissociation - utan faktiskt agera istället för att
återuppleva, då börjar jag känna lite hopp. Nä, massor av hopp!

Det absolut optimala vore ju att minimera antal hotfulla situationer, inte genom att smita undan,
vägra möta upp osv, utan faktiskt bara få känna lite mer trygghet i själva livssituationen. Om
själva grunden fick finnas under mig, jag behöver ÄNNU MER TID... Efter alla dessa år så har
jag inte lyckats hela mig själv, vi skiter i epilepsin, den är och jag är inte rädd, jag har en
sprättig hjärna. Vi struntar i att det är ont lite här och var, jag har en skruttig kropp. Men jag
tänker inte strunta i min PTSD!! Jag ska ta så mycket kontroll över den som man bara kan!

Tänk bara vilken skillnad det skulle vara om jag fick en ärlig chans
att lära mig HUR utan att behöva slåss mot alla jädra väderkvarnar
som finns. Jag är VÄRD, jag KAN också och nog borde samhället vara
intresserad av att hjälpa istället för att stjälpa...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: