- Knepiga saker




Tittar in här ibland bara för att hålla hoppet vid liv, kanske vaknar orden upp
och känner för att placera sig i rätt ordning igen, men det är liksom inte så.

Twittrar på, fast ganska planlöst måste jag säga, hatar när jag inte får till saker
och ting, fast än mer HATAR jag när jag bara gnäller och beklagar mig över att
jag inte ens kan få till saker o ting. Ett jädra dilemma det här med terapi ska ni
veta. Insikt. Snacka om tveeggat svärd.

Nu är jag ju inne i en jädra stress igen, alltså lägger skallen av. Och jag vet om det.
Det är läge för självomhändertagande, sånt jag får ont i magen av att tänka på. Nu
ska man vara snäll med sig själv nämligen. Samtidigt som jag tjötar om hur dum och
svamlig jag är?? Konstruktivt? Nej. Men kroniskt dessvärre, precis tvärtom vad det där
"självomhändertagandet" är. (ok, jag blir förbannad bara att skriva det ordet, ska inte
in i den röran då, lägg ner tanta!)

Utifrån hyfsat säkra källor, har inte fått skriftligt besked än men dock verbalt, så är
jag fortfarande betrodd vad gäller ohälsa, arbetsinkompetens, bidragssnyltande. Jag
har fått förlängd sjukpenning alltså! Vilket är bra, väldigt bra! Att gå runt ekonomiskt
är nämligen ganska bra ur många aspekter, inte minst hälsomässigt, så nu satsar jag
allt på att få min tid på sjukan och som sagt var, krampa järnet!

Fast jag misstänker att jag har skrivit ungefär samma
i varteviga inlägg på slutet, old news alltså.

Ett länktips, mitt ständiga tips för övrigt, är att ni tar vägen
om Ett hjärta RÖTT. Det är full fart på bloggandet därborta,

(ett särskilt omtyckt inlägg är från i tisdags)


(bilden ovan är från minisemestern med modern,
ganska målande vad gäller min "hjärnstatus" är
att jag faktiskt inte minns från vilken dag det är,
eller vecka?)

Det knepiga? Bara det att jag får läsare fast jag
aldrig skriver nåt nuförtiden... Hur folk hittar hit
är en gåta o_O


1 Pia:

skriven

Hej vännen!

Det var ett tag sedan jag var in här.. vi har ju mer kontakt via FB!!! :) Härligt är det att du fått sjukpenning igen. Så kanske du kan få lite lugn och ro..

Kram vännen!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: