- Strutluvan är vaken


Trots brännbollscuper och brännbollsyror och brännbollsfester sitter jag här på
mitt arsle. Har lagom "höravstånd" till självaste spelområdet och det låter helt ok,  folk
tjoar och det är musik, tut i luren och sådär som det brukar vara. Tror ändå att jag
hoppar över det hela i år... vädret är ju precis som det brukar vara, grått med hot om
nederbörd, dvs regn dinglandes i luften.

Känner mig ganska vuxen numer. Om man med vuxen räknar betraktande från ett
litet avstånd alltså. Så tillbringar jag dagarna numer, på lite avstånd. Hm, det här
handlar inte om ett gnällinlägg utan bara ännu ett konstaterande. Som en sån enkel
sak som fredagskvällen, jag stängde ner min dator tidigt... Förpassade mig ner i ett
kokhett bad och avnjöt Alfahannen (det låter lite halvmysko det där...) pepsi och
givetvis snuse.

Dottern var ute på vift, som sig bör denna tid på året, och jag tassade i säng så
tidigt att jag nästan borde skämmas. Kanske var klockan bara ett? Sen tillkommer
det faktumet att jag också hann somna innan hon kom hem, en massa vuxen-
varning i min värld -  för både mor och dotter ;)

Min medicinökning fungerar, jag mår alltså bättre och mina blommiga tapeter är
just nu bara blommiga, inte svajjiga eller blänkande. Stor pluspoäng till mig själv
som vågade prova på nåt nytt alltså. Sen är det koll av "värdena", allt skenade
ju iväg förra året och tanken är att jag INTE ska hamna där igen. Alltså kliver
jag upp i tid på måndag för koll - note to myself.


(måste dock säga att jag börjar känna mig lite mysko... att jag ska ha så svårt
att pejla av läget själv ändå... inser att det här är tredje försöket att få ihop någon
sorts text, har "lyckats" radera de andra försöken nämligen - fråga mig inte hur..
Fenantoin är helt klart en lynnig medicin.)


*Strutluvan -> min nuvarande frilla, kort hår är inte alltid enkelt att forma



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: