- Eldsjälar


Eldsjäl - entusiast, drivande kraft, pådrivare, idéspruta, entreprenör, primus motor

Ja, så kan man ju också förenkla det hela, för mig handlar det mer om
personer, specifika, unika själar som lägger ner sin själ i vad det nu
månde vara.

Världen snurrar runt så fort i dessa dagar, ena stunden sitter jag här i min
lilla hörna och spelar något fullständigt oviktigt spel, fem minuter senare
tittar jag på en livefeed från FN. Förstår ni möjligheterna vi har här i
världen numer?! Jag satt och tittade på direktsändningen när FN godkände
flygförbudet över Libyen och just nu lyssnar jag på deras fördömande över
Yemens våld mot befolkningen...


Jag förstår ärligt talat inte alla dessa människor
som viger sitt liv åt meningslösheter som Big Brother,
The Hills och Ullared samtidigt som jag själv offrar
timme efter timme åt kanske än mer meningslösa
dataspel.... vi behöver väl alla vår flykt från verkligheten..


Men under mina mer engagerade stunder så försöker jag också att fylla någon
liten funktion, hur pytteliten och alltsomoftast totalt oviktiga för de allra flesta
men kanske, kanske kan göra någon liten skillnad. Det här känns pretentiöst,
inte riktigt min stil, jag vill bara kunna ge av det som jag kan, ungefär...

Nä, nu ska jag sluta be om ursäkt för den jag är,
tänkte ge er ett exempel på en människa som
jag verkligen beundrar istället, en av mina
egna favoriter ute i det där verkliga livet,
bortanför mitt skrivbord....

Vi har Kattarina, en kämpe utan dess like. En tjej jag fallit för helt och
fullt, ingen fara Katta, jag är fortfarande alldeles straight och hopklistrad
med min gubbe, men du förstår kanske ändå? Här handlar det om den
ultimata kampen, vi talar om liv tills död... inte ens liv eller död...

Hon finns med i mina tankar, lite överallt på min fb ;) och väldigt varmt
välkommen i min mobil närhelst det finns behov av svammelknatter.

Kattarina visar mig verkligheten. Grundar mig (på psykosvammelprat)
och ger mig inte bara tårar, även om jag måste erkänna att trots att det
omöjligt går att förstå hur det känns att befinna sig i hennes situation så jo,
många tårar har det blivit, men även ljusa stunder. Skratt, och värme.


Ser fram emot många fler stunder online med dig,
massor av fler bilder på härliga Doriz och även om
saker är så jävliga som de är så är DU så härlig som
DU är. Det är Katta som brinner för livet, kan man
personifiera en eldsjäl på ett bättre sätt än så,
jag bara undrar?


(ser ni humlan förresten? den som ju egentligen inte kan flyga.....
vilken jädra tur att inte den vet om det, eller hur?)


1 Katta:

skriven

Å underbara du! Du har kommit mig så nära. Kommit att betyda så mycket. När allt är svart får du mig att le och skratta genom tårarna. Utan dig hade jag inte varit hälften så tuff! Mer Arga Tanter åt folket!!!!



kramaroch kramarochkramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: