- Håll käften, bara håll käften på er!!


Att man numer är totalt utdömd av samhället är INGEN nyhet.
VI VET, lita på mig, VI VET, men när det börjar bli vardag att
socialsekreterare sitter och surfar runt bland bloggar och på den
tjööötiga Facebook börjar livet kännas alltför snävt.

En gång i tiden levde jag upp för bloggen, ett ställe där jag kunde
tänka högt, föra en dialog med människor och kanske dela med mig
av saker jag visste... Numer lever den knappt...

Jag visste redan om att socialstyrelsen, försäkringskassan, riksdagen,
csn, kriminalvården, skatteverket, OCH post och telestyrelsen (?) varit härinne
och rotat men jag trodde ändå att jag fick vara med och tycka.

Nu vete fan vad man ska tro längre....
Klart är att lusten att ens försöka få någon ordning på
de små grå och författa något litet har sinat. Jag skiter
i om ingen bryr sig, jag brydde mig ivf....


Det här är inte alls nytt, det är inte alls konstigt,
inte i det här skitlandet som Alliansen har skapat.
Redan 2009 bloggade dåvarande Fattigbloggen i
Aftonbladet om hur reglerna slog stenhårt mot "oss"
längst ner i samhällskroppen....

"Sjukskrivna får inte ha en hemsida.
Arbetslösa får inte blogga.
Socialbidragstagare anses överhuvudtaget inte behöva internet."

Sjukskrivna får inte ha en hemsida - Aftonbladet 3/5 - 2009
Bjuder er på ärkehäxans egna blogg, just nu är jag så förbannat
less, trängd, KRÄNKT av allt som händer, utöver skiten med att
faktiskt lida av ohälsa, att jag kallar henne precis vad jag vill!!

Snällhet och incitament - Helen Riviere 20/6-11

Du får ta fingret ovan alldeles personligt om du vill Helen, trots att du faktiskt
är FÖRE DETTA riksdagsledamot för Moderaterna så hörs du jävligt mycket,
knäpp igen käften och börjat tänka. Herregud, nåt ska man väl kunna begära
av pensionerade politiker, eller är det så enkelt att kan inte människan tänka i
"aktiv ålder", då kanske det är åt helvete för mycket begärt att du ska börja
göra det nu???????


1 Vegangeekgirl:

skriven

Så dessa tjänstemän sitter alltså på betald arbetstid och surfar runt på jakt efter något som kan tyda på att en arbetslös eller sjukskriven människa skulle drista sig till att ha blogg, facebook eller liknande som de sen kan lusläsa i förhoppning att sätta dit människan med en påhittad inkomst eller arbetsförmåga för att få ett svepskäl att dra in någon ersättning! Vad är det här för samhälle? Vad är det för fel på folk som fortsätter att stötta den här skräcken!

2 Virpi dahl:

skriven

Synd att du plockade bort mig från fb.

Trodde att livet var mer gråzon än svart-vit. Att man kan tycka olika och respektera varandra ändå. Jag önskar att du tar bort din status på fb som du har kopierat av mig.

Till och med det känns lite för låg nivå även för dig att ligga på.

Min status var inte avsedd för dig och tog du åt dig så ber jag om ursäkt. Du bör även fundera på varför du tog åt dig. Värken kretsar inte bara runt dig.

Med vänliga hälsningar Virpi dahl

Som inte är din ovän. Bara en medmänniska som har gått igenom en massa i sitt liv alldeles för tidigt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: