- Egentligen skulle man tala om sommar och sol...


Men mina tankar snurrar lite runtomkring av alla möjliga anledningar
och orsaker. Midsommar var bra, alldeles lagom av allt, kanske lite för
lite fiske men å andra sidan så var det väl kanske lite för mycket av
mygg och sånt där annat?

Solen har tittat fram idag, som igår, men det var inte min dag att sitta
i solen. Bitterfitta, som ju är ett vedertaget uttryck sedan flera år, får
man vara om det känns så, vemodig tanta låter inte lika häftigt dock.
Bitterfitta för att nåt så korkat som ett korsord, i tidningen Epilepsia av
alla tidningar... ordnade det så fint att utomhus inte längre var ett alterntiv.
Även ordentligt "insatt" litteratur kan blänka i solsken nämligen....

Vemodig tanta för att jag återigen halkar tillbaka i "tänk hur det var förr"-
diket. Där ska man inte befinna sig en härlig sommardag, snacka om att
kasta pärlor för svin. Sen är ju livet också en process, en bökig, medvetande-
krävande sak som tar för mycket ork ibland. Blä. Har mitt bollplank, min goa
prattanta som svarar på mina mail nästan före jag skickat iväg dom, kanske
har jag hittat mig en klärvojant terapeut ;)

Har haft livestream från Syntegma-torget i Aten på hela dagen, kan inte låta
bli fast jag blir så sorgsen. Det händer så mycket överallt och jag försöker
begränsa mig, Grekland har dock alltid legat mig väldigt varmt om hjärtat
och utvecklingen är minst sagt skrämmande.

Livestream - HÄR


Läser Tomas Eneroth på Newsmill -

Snacka om att den här frågan dragits i långbänk... Det är snart bara att kasta in hand-
duken, fast ändå inte, vi har har några underbara kämpar på "vår" sida som tagit vid
när många av oss trasiga tystnat. Ska inte vara så negativ samtidigt som det är för
tragiskt.... Att folk är nöjda med den sk "Arbetslinjen" känns bittert. Vänta bara, den
dagen kommer när ni själva får känna på hur det känns. Klen tröst dock när vi ju vet
att människor försvinner, dör, avlider, dödas av de inhumana regelverket som gäller nu.

Petra Hjortensjö har också skrivit ett väldigt bra inlägg på Newsmill-

(bilden kommer från det underbara huset mitt ute i ingenstans,
härliga sommarängen hela vägen ner till vackra ån....)



1 joanna-ATT LEVA MED ASPERGERS SYNDROM!:

skriven

Tänkte bara tipsa

att på min blogg finns en dagens blogg tävling där du har chansen att bli länkad inför mina 200-600 unika läsare dagen så passa på att gå in och anmäla dig (kolla på vänster sida av bloggen) Annars kanske du vill göra ett bloglovinbyte?:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: