- Så har vi ramlat in i självaste juli..



Saker och ting händer, jag surar ihop i omgångar, kan kanske inte säga att
att jag är på topp direkt men det är liksom svårdefinierat vad som kan vara
problemet... (eller jo, jag är EXTREMT anti-ep!) Blir alltid samma sak när
jag träffat min läkare, man faller tillbaka i gnällträsket och börjar älta allt
om och om igen.... Om inte OM hade funnits osv....

Jag har för övrigt gått och blivit med iPhone :)

Är otroligt fascinerad över hur enkel den är att förstå sig på samtidigt som
den verkar gå att göra det mesta på, att en vimsa som jag lyckas lära sig
grunderna på bara några timmar är sanslöst men kul. Nu ska jag bara försöka
få infon att stanna i skallen ett tag, förankra vad som betydde vad liksom.

App fattar jag åtminstone, steg 1 när man "bygger" ihop sin apparat.
Tror jag ivf. Ska kolla på det lite mer i morgon. Eller kanske i natt, den
som lever får se.

Historien bakom varför jag gjorde en sån här vansinnesaffär är ganska rolig,
om man har lite självdistans, kanske. Jag har inte riktigt bestämt mig om det
heller. Grejen är den att jag, eller familjen litentanta, fick besök av en väldigt
trevlig ung man som på nåt mysko sätt lyckades sälja på oss en i sig väldigt
viktig produkt, men till ett högt pris och ganska underligt avtal.

En helkorkad affär kan man säga och jag skämdes som en hund direkt jag
nämde det. En bra varning, om du inte ens kan motivera varför du ska hosta
upp en massa slantar bara några minuter efter att du skrivit på avtalet.

Tänk då efter en gång till. Använd dig av Google, jämför priser, skaka om den
där skallen där öronen är fästa vid och inse att du blivit blåst. Vi köpte en liten
pryl för typ 10 gånger ordinarie pris sådär rakt av. Hemma i köket. Av en som
vi aldrig sett förut och definitivt aldrig kommer att springa på igen.

Köpet är dock "ångrat", man får ju göra så minsann, varan returnerad till deras
kontor och vips hamnar jag i samma sits igen. o_O

Förste bäste säljare jag hittar av lyckas lura av mig de där pengarna en gång till.
Men så är det ju inte, snarare tvärtom måste jag säga. Min mobil var död, låne-
mobilen nästintill död och avbetalning är avbetalning är avbetalning...

(man kan krasst säga att jag kvittade mitt första TOTALT oigenomtänkta köp
med ett annat, känns dock bra) Är du en vimsa, en tanta, en halvdum en, testa
iPhone du med och rätt vad det är blir du också lurad ;) (det känns nästan som
att jag KAN tänka igen nämligen...)

Idiotaffären jag gjorde först?

....så jädra skämmigt men jag outar väl mig själv,
nån brandsläckare med självrisksförsäkring i 10 år...
hmm...för en 5 tusen....KRONOR....



1 Pia:

skriven

Jamen, det är lätt att man blir duperad av en snacksalig försäljare.. Sånt händer alltid mig när jag kliver in på Phonehouse!!! :)

Kram på dig!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: