- Fortfarande ordlös....... men "Eg ser".....







Nu har vi tittat på minneskonserten två gånger. Inte hela programmet utan bitvis för det
här är för hemskt för att ta in, det blir snuttar och tårar som rinner vare sig man vill det
eller inte.

Har åkt med särbon upp till byn. Vi har fiskat lite, umgåtts lite och bara varit lite mer.
Pratade om någon sväng iväg tidigare, får se hur det blir, funderar lite över hur tråkig
jag ändå måste vara som faktiskt är ganska nöjd med att vara.

Resande är inte min grej längre, har inget sug efter "semestertrippar" eller shopping-
raider utan får jag bara fisa omkring i min takt mår jag som allra bäst. Särbon är ju likadan
och ibland kan man tänka vilket jobbigt liv vi skulle haft OM vi jobbat som tokar och då
hamnat i samma konsumtionshets som omvärlden verkar vara mer eller mindre beroende
av. Men nog tjötat om det. Vi har det bra, andra får ha det bra på sitt sätt.

Inne på Twitter är det en jädra röra. Kontrasten mellan det vackra och värdiga
sättet Norge möter upp terrordådet och hur vårt svenska samhälle, ok, hur många
av oss svenska Twittrare väljer att möta upp det är GROTESK.

Tänker inte säga nåt mer om det heller, får väl fortsätta att blockera användare
för jag är inte ett skit intresserad av att hamna i någon hetseld mellan "höger",
"vänster", "vart fan man nu hör som tok-rasist" och vilka andra grupperingar
vi nu har.

Nu natt,
sov gott!
1 Camilla:

skriven

Härligt att få njuta av livet och av varandra :) fortsätt med det! Kramar om!

2 A:

skriven

Hii´hi, kul att ha inspirerat lite!:) Det kommer fler bilder så småningom. Fast annars så låter det inte så tokigt det där med att "bara vara" heller!

KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: