- Det snackas en "himla" massa numer... Hägglund....


(underbar valaffisch lånad från valaffisch.se)




Att Göran Hägglund börjar svamla på om att han anser att:

"Välfärden måste alltid gå före ytterligare inkomstskattesänkningar..."
citat Expressen

är i mina ögon inte mycket värt. Hos mig grävde han sin egen grav
när KD´s valaffischer dök upp förra sommaren. Han (ja, KD) som
kämpade på med sitt tjafs om "verklighetens folk" har ju tillhört en
del av Sveriges befolkning som verkligen inte verkar ha vistats så
många sekunder i verkligheten på länge.


Vårt kristna parti, med deras sk värdegrunder, jag väljer att länka till
deras "lättlästa" version för att göra det allra som enklast, talar om
saker som :

"Alla ska kunna var trygga 
När du blir sjuk 
ska du kunna välja vem som ska ge dig vård. 
Ingen sjuk människa ska behöva vänta 
på att få vård."

(ev. stavfel är INTE mitt....)


Klicka på tanten nedan så kommer du direkt "hem" till
KD´s egen hemsida, om du vill alltså, i annat fall skulle
jag återigen rekommendera Ett hjärta RÖTT för en mer
saklig kommentar angående Hägglunds "nya" tankar...







Själv anser jag att Kristdemokraterna helt borde lägga ner sin
sk "mänskliga" approach, den är föga trovärdig dessvärre..

Förresten, eftersom att Göran ju kan tänka sig att prioritera
välfärden snart, efter det FEMTE jobbskatteavdraget alltså,
så kan ju bilden nedan kanske ge en liten vink om hur
prioriteringarna EGENTLIGEN ligger hos partiet... (en liten
skärmdump från hemsidan, på ÅTTONDE plats bland deras
länkar hittar man just damen ovan....





Klart att RUT är mycket viktigare....
(om inte tantan nu råkar heta just Rut alltså ;)  )



1 ilse-marie:

skriven

Nu säger de så här på hemsidan "Vi prioriterar de mest sjuka äldre"

Alltså - om man blir allvarligt sjuk innan man blir "äldre" så är man bortprioriterad av Hägglunds parti. Frågan är hur många som då blir äldre....?

/ kram från mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: