- Åsså var det måndag igen

(alltid rött är inte alltid rätt....)

Jag trampar på, kanske mest i cirklar men ändå, det handlar ju om att på nåt
sätt hålla det som går hyfsat aktivt. För att förklara mig, nääää, jag springer
inte runt utomhus med äppelröda kinder men jag läser, jag tänker, jag babblar
och jag är :)

Funderar på om det hänt något roligt jag kunde berätta om, jo, det finns en kul
grej som känns lite unik, jag har aldrig hört talas om det tidigare ivf! En viss
dotter fyllde ju 19 igår, en av presenterna var en sån där vågtång och den har
provats idag. Resultatet? Jo, förutom ett härligt vågigt hår så lyckades hon med
bedriften att bränna sig....MITT på snoken :) Nu kan hon alltså stoltsera inte bara
med vågor utan även en stycke blåsa mitt i ansiktet, så det kan bli va ;)



Jag är för tillfället jädrigt irriterad över min egen klantighet, fyndade ju en
hårfärg för 32 :- här i helgen, men kan OMÖJLIGT komma ihåg var jag la den,
billigt är bra jomenvisst, men herregud, undrar hur mycket saker som finns
undanstoppade i den här lägenheten egentligen....

(tänk vad enkelt det skulle vara om det existerade en
"gråa hårstrån på skallen på 40+ tanters kalufs-"charm,
typ grå tinningarna på karlar eller pondusen vad gäller
desammas kalaskulor......)


Sen blev det ingen prattanta idag heller, kändes bara så
onödigt när jag både är hängig och ändå inte gjort det jag
"skulle". Finns ju liksom en mening med att gå i terapi -
jag har ju övningar att ta tag i på vardagarna men det är
så värdelöst när man bara glömmer allt....


(men det är ingen depptanta, det är bara den
gamla vanliga virrhönan som lessnar lite)



1 A:

skriven

Stackars din dotter! Är det nånstans man inte vill ha diverse brännmärken, finnar eller annat mindre vackert så är det ju ansiktet och speciellt då de mer centrala delarna av det!!:)

Går du i kbt eftersom du får uppgifter att göra?

Kramisar!

2 Madeleineslife:

skriven

I det samhället jag bor i finns en mindre livsbutik. Den har funnit här väldigt länge, min farmor jobbade i den som ung.. Den har bytt ägare ett par gånger, men den som köpte den sist ska absolut inte jobba med ett service yrke & ännu mindre på ett mindre ställe. Mannen står ute & kedjeröker... Dom är klädda i trasor som luktar & är skitaiga.. Hon tittar på en när man kommer in som om vad gör du här! Sen kan hon ifråga sätta det man köper.. Hon har gammalt i butiken som hon säljer om man själv inte kommer på det. Så skyller hon på att det inte hinns med! Men så lite kunder som hon har nu är tid det hon har gott om!!

Det är så tråkigt att det blivit så här! Det ligger vid vattnet, anslutning till alla öarna, bussen stannar där, det passerar båtar etc... Det finns en båt mack, fanns en pizzeria som var öppen på sommaren, galsskiosk, tvätteribar (där man kunde tvätta & torktummla kläder). Många sommargäster som inte har tvättmaskin & på alla öarna får du inte ha det heller...



Så hon skiter i om den går i konkurs! Så jag & många andra hoppas på att någon annan kommer ta över! Nu idag åker de flesta en ½ mil för att stödhandla...Istället för några hundra meter till et par km.



Tragiskt!!



Hoppas han skärper sig som sköter eran post!

Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: