- Ok, dags att skriva omstart igen?



Funderar på om man skulle försöka ta tag i bloggandet igen.

Jag tillhör ju den gruppen som inte kan vara tyst, eller som ivf inte mår nåt
vidare av att bara titta på och inte reagera. Eller kanske bara en sån som
måste bubbla över istället för att implodera?

Inget att analysera egentligen. Jag saknar förmågan att knöla ihop en massa
ord och jag ska ge bloggen några dagar för att se om jag hittar tillbaka till lite
av den gamla vanliga tantan. Så, svårare än så behöver det inte vara.

På bilden ovan är jag faktiskt inte ledsen, jag poserar givetvis inte heller utan
det är bara en sån där pissig stund när det blivit för mycket. Skallen protesterar,
jag testar varianten att ligga och och "vila" istället för att som annars bara höja
musiken och hetsa igång. Kan väl erkänna att det är liiiite blänk i ögonen, men
mest för att jag blir så besviken över situationen. Inte för att jag är nerkörd i
skorna.
Än.

För faktum kvarstår ju. Än idag fortsätter tjafset med fk för många av oss härute.
Jag har en mysig höst framför mig. Min andra omgång av övervakning på neuro,
slut på mina nya sjukdagar i slutet av september. Avbrott i medicinering som ju
snurrar till det för mig. Kanske planering för operation...

Blir många tankar av sånt.

Ska använda den vanmakt som följer till annat än ältande
den här omgången. Ja, om man inte räknar tjöt om
människofientlig politik och beskrivningar om hur det
är att leva på andra sidan piskan. (för det har ni väl förstått
ivf, det handlar INTE om REHABILITERING av långtidssjuka,
det handlar om flytt av kostnader, och någon form av kostnads-
effektivitet för STATEN.)

Vad jag menar? Sjukförsäkringen, den vi alla ska ha, är ju en statlig försäkring. Den
plånbok herrarna Reinfeldt och Borg värnar om. Där ska utgifterna minskas. PUNKT.

Nu måste ju de arma själarna försörjas på nåt sätt ändå.
Hiva över till socialkontor för tusan. Vips så flyttas en
utgift över till våra alltmer ekonomiskt betyngda kommuner.

Men huvudsaken är väl att Alliansen sköter sig?

Duh...............





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: