- Valet 2010, funderar lite


Det finns så många viktiga frågor som avgörs det här valet, jag ser kampen om
välfärden som en av de viktigaste, jag vill inte se den krympa ner till en "kärna"
utan jag vill att vi ska stanna upp, tänka efter och rösta utifrån vilket Sverige vi
vill ha.

Själv kommer jag att rösta rödgrönt, eller kanske man skulle säga
så rött det bara går, men jag ser till min förskräckelse hur blinda
människor i min omgivning verkar ha blivit.

Att ett parti som Sverigedemokraterna ens kan existera i dagen Sverige är
för mig en gåta, funderar på om svenskarna har drabbats av samma skräck
som funnits i USA i så många år...

Att sen så många av dagens samhällsmedborgare också är livrädda för den
sk "kommunismen", här personifierad av Lars Ohly oavsett om han nu vill
det eller inte, måste väl ses som ett tecken på att folk faktiskt inte alls bryr sig
om sina medmänniskor längre. JAG vill, JAG ska och JAG kan....

Jag tror på tesen

"Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov."

Enkelt summerat utifrån mina levnadsvillkor HÄR




1 Jocke:

skriven

Den här valfilmen är suverän!



http://www.youtube.com/watch?v=oArFoAj_RbQ


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: