- Reinfeldt har satt nivån, varsågod, här kommer returen!


(bild från grinden till koncentrationslägret Sachsenhausen)

I gårdagens Gomorron Sveriges telefonväkteri satt allas vår Fredrik och
svarade på tittarnas frågor. Givetvis såg jag det inte direkt, vidhåller att
det varken är bra för min hälsa och ev ekonomi ,
men när jag har läst igenom frågorna och svaren
står en sak helt SOLKLAR för mig

Jag kommer att använda mig av Arbeit mach Freiheit-tanken,
och varför känner jag mig manad till det?

Läs och begrunda :

"Sonja Persson, Södertälje: Varför kallar ni er arbetarpartiet? Ni kanske borde anmälas för varumärkesstöld från det riktiga arbetarpartiet, socialdemokraterna.

Fredrik Reinifeldt(M): Jobb är grund för välfärd. Moderaterna är det partiet som bäst ger förutsättning för full sysselsättning. Visst utmanar vi när vi skriver på det här viset, men jag tycker det äger sin riktighet."

Jobb är grund för välfärd - Svt 3/9 2010

Jag finner det sanslöst att vi utförsäkrade inte ska få använda oss av likheterna
av koncentrationsläger - utförsäkring utan att få en massa skäll.


När det kommer till Arbeit Macht Frei är ju Alliansens Arbetslinje nästintill identisk,
vi må vara "fria", vi må slippa att leva under direkt dödshot från vakter men att
vara sjuk, bli "utförsäkrad" (och INTE ALLS omförsäkrad som det börjar kallas
i de blå leden) och inte ha en chans att komma tillbaka till sjukförsäkringen
är för oroväckande många ett lika starkt hot....

"Sachsenhausen var avsett för motståndare till den nazistiska regimen, såsom
kommunister, socialdemokrater, liberaler och fackföreningsfolk, liksom judar,
zigenare, vapenvägrare, Jehovas vittnen, homosexuella, asociala och kriminella."




Centern fortsätter att "spela" dumma,
ett exempel är Anders W Jonsson, C
(barnläkare och därigenom expert?)
som inte ens drar sig för att påstå detta:

"Innan fakta finns är det rätt dålig journalistik att lyfta två enskilda fall som bevis på att
regeringens politik skulle leda till fler självmord. Det kan precis lika gärna vara tvärtom."



I dagens "Arbetar"- Sverige räknas man bara om man arbetar,
och då får man också sin frihet, utan arbetsförmåga, ingen frihet...
(det handlar bara om att utmana, men det äger också sin rättighet.....)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: