- Kanske blir lite lättare med verkligheten om du får en räknare fru Husmark Pehrsson?


Nyanser är inte min starka sida, jag är på och jag är av kan man säga. I den här evighets-
kampen om de nya sjukförsäkringsreglerna är jag enormt tacksam över all glöd, kraft och
kunskap som sprids över internet, ni måste väl ha börjat inse vad som är och vad som
mer handlar om en "synvilla", om vi ska använda Reinfeldts egen terminologi....?

Maria Hagbom, politisk sekreterare åt M i Tyresö, har kommit på vad det handlar om,
hon klämmer ihop hela eländet till ett "Proffesionernas krig" på sin blogg efter ett
besök hos sin distriktsläkare....

Den arma läkaren som råkade nämna något om försäkringskassan

"Det kan vara nog så jobbigt att jobba med huvudet, vilket
försäkringskassan av idag inte verkar förstå, svarar läkaren."


Jag önskar också att jag var den som stod "utanför" vårt nya "utanförskap",
jag önskar också att jag kunde få vara både snusförnuftig, kanske en gnutta
cynisk och totalt oinsatt....


Allra bäst är väl då om man också TROR på vad man skriver, men vet du vad
Maria, tänk om vi kunde vända på steken helt, tänk om NI kunde inse hur
vansinnigt LURADE ni har blivit av alla snurriga siffror som finns att tillgå?

Hur skulle det kännas om du vaknade upp en dag, faktiskt tog dig tid att kolla
upp vad som händer med tusentals sjuka medborgare i Sverige och än värre,
att du insåg att du hade stått på läktaren hela tiden?

Att envisas med att saker o ting är enskilda fall, stolar som inte
räcker till och bara blunda med både ögon och öron, det är vad jag skulle
vilja kalla ignorant, och vet du vad, tröööööög som tusan och tom i bollen
är jag, men ingen kan komma och kalla MIG för ovetande eller dum !

Läs om nätverket RESURS gåva till Christina Husmark Pehrsson,
en av de allra minst insatta personerna i just den här frågan dessvärre -

Nätverket Resurs skänker en miniräknare till Cristina Husmark Pehrsson (M)


"We, the unwilling, led by the ignorant, making it impossible for the ungrateful.We have done so much, for so long, with so little, that we are now qualified to do anything with nothing."



1 Maria Hagbom:

skriven

Jag är inte så imponerad av din research om mig faktiskt.Men det är ditt problem.

Hälsningar

Maria Hagbom

2 litentanta herself:

skriven

Vet du vad Maria, jag är inte alls nöjd med min tid i utförsäkringen, och det du, det är OCKSÅ mitt problem...



Om det var så enkelt att det handlade om eventuell research kring er som lever UTANFÖR vad vi som utförsäkrats gjort så ok, men grejen är ju inte den, eller hur?



Här kan vi verkligen tala om att man ska ha gått några mil i våra skor innan man uttalar sig, men just ja, det handlade ju inte om de utförsäkrade och konsekvenserna av alliansens sätt att möta upp kritiken. Det var ju ett "professionernas krig".... Och tänka sig, det är OCKSÅ mitt problem...



Då kan man bara fråga sig vilket problem DU har?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: