- Smått salig mitt i allt



En otroligt avancerad dag i en litentantas liv måste man nog säga,
ivf i dessa dagar. Bussresa med stopp i varje byhåla, Umeå - Dorotea,
kan bara konstatera att Fredrika is no more...

Eller ok då, Ica, eller FredrIca ?, fanns ju kvar, annars var det mest den
där dretfulle "varhannukomfrån"-mannen som fångade mitt intresse, och
luktsinne..... Känns bra tragiskt, ett utdöende samhälle mitt i ingenstans,
hur tusan hamnar man där om man INTE är infödd....

Nå ja, vi har tassat runt på Dollarstore i Strömsund, hittade inget av det vi
ville ha MEN återigen, fick oss en supersmarrig pizza på Mickey's vid
järnvägsstationen.

Dagens resande avslutades med en 12-mila sväng "hemåt" byn till, det är
något magiskt med mig och Högland, Vill man sabba en helg för byinnevånarna
så ska jag åka hit, oftast försvinner nätet, det där suveräna Net1 är INTE
alltid så stabilt......

Men hittills har det faktiskt fungerat, peppar peppar, har bara lyckats få ena
datorn att krascha....hmmm, Ubuntu som ska vara så säkert enligt särbot,
och nu "hängde" sig fyran på tvn.... Jag har nåt alldeles speciellt, jag kan få
ALLT som har det minsta elektroniskt inuti sig att totalhaverera bara genom
min närvaro!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: