- Långkallingar eller inte?



Ute visar termometern på minus 4 grader fortfarande, tror att jag tar den
säkraste vägen och kliver i dem idag. För visst är väl de här första kalla
dagarna de värsta på hela vintern, innan "termostaten" har ställt om sig
till "snorkallt" alltså....

Har packat ned mina papper, busstid är kollad, linser inknölade i morgonrosa ögon
och nu är det väl bara morgoncigg, treon och kanske ett samtal med särbot som
saknas innan dagen kan starta på riktigt!


Förresten, natten/morgonens mardrömmar var helt hänvisade åt
bloggare och deras öden... Sanslöst att man läser och väldigt skruvat
att det samlas i minnesbanken för att komma ut i egna versioner nattetid....

Dvs att både Blondinbella, nyseparerad, Paow, ...... ja ni morsor därute,
visst blir man bara sorgsen? och den otroligt naiva Vanita som var på
Lyxfällan har härjat i min skalle på ett eller annat sätt....

Det om NÅGOT talar för att det är dags för omstart,
jag struntar ju högaktningsfullt i dessa virrhönor,
tacka vet jag er kvinnor härute med både hjärta
och hjärna OCH livserfarenhet!
1 Pia Hagman:

skriven

Inga långkallingar, men väl täckbrallor!!! ;o)

Är lite sur på vädret just nu eftersom det är nästan noll nu.. Blä, töväder är det värsta jag vet.. Om det inte är på våren förståss..

Kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: