- Snart kommer slantarna, kanske?




När man som stadsbo smiter iväg ut på landet hittar man inte bara
svampar utomhus, ibland finns där mer bekanta föremål också,
om man bara stannar upp och tittar till.

Att jag känner mig nödgad att krångla till bilderna är enkelt, har
inte riktigt hittat någon inspiration på sistone vilket ofta, läs alltid
visar sig när jag tittar på vad jag knäppt....


Sitter och samlar mod, ska iväg till jobbet och sent omsider lämna in en ansökan om
tjänstledigt, blev fel vid min förlängning av ALI´n och det saknas underlag för sista
månaden. Siktar in mig mot efter fem, försöker undvika så många av personerna på
kontoret som möjligt då jag inte alls trivs där när jag inte är i arbete...


Väntar fortfarande på pengar från försäkringskassan, skrev under närvaro-
blanketten i slutet av september, som jag ska, och det tar tid att få några.
De fjorton dagarna som jag blev upplyst om stämmer ivf inte, sista budet
är nu på onsdag men jag tänker inte hoppas för mycket. Fk har en tendens
att lova runt och hålla tunt....

(lite knepigt är det dock, jag är ju utförsäkrad, är med i A-kassan och är inskriven
hos Arbetsförmedlingen... trots det så är det fk som står för slantarna, hur trollas
det bort i statistiken?)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: