- Ödmjukhet finner man sällan hos en litentanta


Jag måste erkänna att blir förbannad när jag läser om Ulf Kristersson
och hans uttalanden. Jag behöver bara gå till närmsta spegel för att
se hur de här månaderna i ovisshet har påverkat mig rent fysiskt,
här har ni inte någon fåfäng kvinna alls men herregud, jag har åldrats
i rasande takt och då talar vi bara om utsidan!

Andra saker som raserad ekonomi, försämrad hälsa, ökad belastning
på nära och kära hoppas jag att ni redan förstått är en nästintill obligatorisk
följd av så här radikala regeländringar?


Ulf säger i dagens Sydsvenskan:

"– Vi har påbörjat en resa ifrån någonting som nästan alla tyckte, åtminstone då, var helt
ohållbart. Jag är jättenyfiken på synpunkter om hur vi ska lösa problemen.

Medan jag på allvar vill stänga dörren för alla som bara vill säga att det här blev
så jobbigt att nu går vi tillbaka till det vi hade förr. Där går gränsen för mitt intresse."



Jag själv tycker att det är dags att AGERA, att REAGERA och att ta hand om de
som drabbats och fortfarande drabbas. Att Gunnar Axén ska sitta och leda själva
socialförsäkringsutredningen känns absurdt då vi faktiskt redan vet vilken hans
grundinställning är...


Tar mig friheten att "låna" en av kommentarerna på Axéns blogg, det är väldigt viktigt att
ni är införstådda med att det här handlar om en man som totalt vägrat att ta en enda vettig
diskussion angående problematiken vad gäller sjukförsäkringen och nekat de allra flesta
kommentarerna på sin blogg.... Tycker man inte som Gunnar Axén kan man glömma att få
göra sig hörd där... ( delar man däremot hans åsikter så är inga påhopp för grova...)


"V Palm behöver ju du inte bry dig om hon är väll inget och lita på?
Skrämmer sjuka till själv mord, när dom själv utförsäkrade 140/dag i
förtidspension=permanentat utanförskap.

Är det konstigt att folk tar själv mord? När sossarna och deras bud bärare
skrämnmer upp sjuka och hetsar mot vettiga reformer? Spill inte din tid på
Palm, hon är liksom alla sossar =0 trovärdighet! /Lena H"







(hur jag själv tycker att vi ska hantera problematiken?
STOPPA utförsäkringarna, starta om på nytt, gör individuella
bedömningar av var och en under tiden vi har sjukersättning/
sjukpenning och anpassa rehabilitering, arbetslivsintrodution
och därigenom ev återgång till arbetslivet utifrån hälsan hos
den sjukförsäkrade)

Kanske lite som HÄR ?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: