- Nu har vi bankat, boinkat och studsat oss ända fram!



 

 

Ibland är det ju så att det kan bli lite väl livligt i bilen,

om man nu förstår hur jag tänker....

 

Vi har ju "nästan" vinterväg häruppe nu, lite is, mycket asfalt,

massa gupp och lite "spelande" från dubbdäcken mot underlaget.

Lilla röda bilen som särbot lånat i helgen är en fantastisk stadsbil,

liten och nätt och lättkörd, men kanske lite väl liten och nätt när

det kommer till landsvägskörning...

 

När vi väl kom fram hit så var nog känslan hos oss två lite som

man kan tänka sig att majskorn borde "känna" det under poppning,

och nu menar jag RIKTIG poppning (finns det ordet ens? hmmm)

med smör, i en redig kastrull och på full värme!

 

Röda pärlan tog oss dit den skulle, helt klart

men liiiiiite tom i bollen blir man allt, nu ska jag

bara se till att påminna särbot om att kolla upp

den där "krängningshämmar" (??)-mojängen,

eller vad det nu var som levde om de sista

milen......

 

 

1 Pia Hagman:

skriven

Hahaha, vilket härligt inlägg!!! Och jag förstår precis hur ni kände er.. även jag har åkt sådana vägar i en sådan liten bil.. :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: