- Till alla som kämpar därute, och särskilt till dig Madeleine!


Jag bråkar och skriker och tjoar om den här förändringen
i vår sjukförsäkring, har lätt att välja den "gapande" vägen
då jag så gärna vill förändra, korrigera, rätta till...


Men det betyder inte alls att jag glömmer bort alla människor!
Att vara sjuk är ett straff, det finns INGEN glädje i att inte
längre kunna göra allt man gjort tidigare, det finns ingen
sjukdomsvinst som kompenserar förlusten,
inte i min värld,
sen att man ska laddas full med ödmjukhet och medkänsla,
visdomar och tålamod.... det är inte alltid så enkelt...


Men nu vill jag
bara tala om det,
vi är inte ensamma,
vi är flera,
kram till alla
som behöver det
stora kramen!


 

 

Hittade ett inlägg hos Blyger som jag vill dela

med mig av, tankar som finns hos mig också...


1 Madeleineslife:

skriven

tack vännen!

Ditt stöd värmer!

Just nu är det svårt att förstå allt, försöker reda ut saker & ting för min egen del...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: