- Sabina och draken!





Nu har Sara Natt och Dag skrivit klart boken om
Sabina Najjers blogg, Sabina och draken.



Här lånar jag text från Sabinas blogg för att beskriva boken:


"Hon var en modig kvinna, både i livet och inför döden.

Hon var en sann krigarprinsessa.
Kanske har du lärt känna Sabina genom bloggen, mittlivsabina74.bloggspot.com
eller i boken Livet kan inte vänta, som följer tre unga kvinnor med obotlig cancer.
Sabina och draken tar vid där Livet kan inte vänta slutar, i november 2008.



Sabina trollband, ingen lämnades opåverkad. Draken, metastasen i nacken,
började som en liten prick och blev snabbt stor som en tennisboll.
Cellgift, helhjärnsbestrålning, naturläkemedel, strålkniv, "Uppsalaprojektet",
healingresa till Sardinien. Draken skulle besegras och hennes kamp var magisk.

Det här är Sabinas bok.

Sara Natt och Dag"

Om du vill läsa hennes bok så kommer den att finnas ute för försäljning
den 31 mars, på dagen 1 år efter Sabinas död. En hyllning värdig den
krigarprinsessa Sabina verkligen var!

Sabina och draken ges ut av Krilon bokförlag,
10 kr /bok kommer att gå till Melinda och Julia,
Sabinas två fina döttrar.

Vill du förhandsbeställa boken redan idag
finns den hos Bokmusen, adlibris, bokus m fl.



Vila i frid alla tre,
Hanna, Sabina och Ulrica.


Kampen är över men inget
var förgäves, ni lever vidare
i våra minnen, för alltid!

1 Pia:

skriven

Åh, hennes blogg läste jag och tiden innan hon dog så fasade jag för att klicka in mig hos henne. Fasade för just det där inlägget från de anhöriga!! Så sorgligt!



När det gäller de där fanatikerna i USA.. ja, de är i en klass för sig.. helt sjukt!! :o(



Det vore himla skoj att få kontakt med dig, liksom IRL.. Du kan söka upp mig på Face Book, om du har det.. :o)

2 Madeleineslife:

skriven

Föröskte kommentera i förrgår men det gick ingenstanns!



Låter som en gripande historia.. Som många upplever själv, brevid, eller med... En fin hyllning av dom!



sv: Vet inte vad blogg.se har för problem? Det har varit så en längre tid nu! Tröttsamt!



Ja det är en kamp, med blod, svett & tårar. Men man får försöka att göra det så bra som möjligt & ta en dag i taget. Men det är inte alltid helt lätt, som tur är har jag goa vänner här på bloggen & IRL, & mina djur...

Men det finns stunder då man frågar sig varför, är det lönt & hur mycket ska jag behöva genomlida?!

Men jag utveckals mycket som människa & får en otrolig erfarenhet!

Jag hoppas oxå på snart att min EDS kan bli accepterad, så jag kan leva mitt liv som du sa. Ta hand om bara mig & må bra! Men det är en bit kvar, känns som uppförsbacke just nu. Men så kommer stunder där det lyser lite hopp igen..



Ta hand om dig!

Bamsekram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: