- Om man fick en krona för varje miss


Ännu ett gnälligt inlägg som följer,
för vilket i ordningen kan jag inte säga,
det har jag också glömt...


Satt så duktigt och gjorde mina räkningar i går,
bara ett misstag, trodde jag, och jag behövde bara
göra om sakerna en gång, trodde jag......


Givetvis så hade inte nån överföring gått över till dottern,
den här månaden heller. Det börjar bli bra tomt däruppe
numer och tur är väl att jag glömmer det också, i omgångar..


Självklart kan man tycka att jag borde rycka tag i allt,
fan, starta nåt seriöst projekt, köpa nåt, sälja nåt, gör NÅT
men jag är extremt tacksam över att kropp och skall interagerar
så bra som de gör nu!


Att vandra omkring i lägenheten och hela tiden hitta nya saker
som ligger på fel ställe, sömntabletter som ligger PÅ en ljusstake
som f.ö skulle varit uppspikad för ett par månader sen..... Upptäcka
att oj då, all cremé fraiche är visst 10 dagar GAMMAL redan och se
att det finns pappershögar lite överallt som jag faktiskt inte har en
endaste aning om vad de innehåller....mest troligt räkningar, som
ju då inte spelar nån roll eftersom att jag inte ens kommer ihåg hur
man gör på nätbanken längre...

suck o stön

Ni må säga att jag är gnällig och tjötig och tråkig men förstå nivån
för tusan, jag kan banne mig gräva mig i näsan, börja skriva nåt och

-UUUUURK, vad är det för slemmigt äckligt som sitter på den där tangenten??!?!


Ber om ursäkt till alla vars ord flugit bort ur min skalle,
förlåt alla som inte fått det där samtalet jag kanske
lovat och om jag inte håller tråden i prat och skrift,
förlåt....

Nu hoppas jag bara att överföringen fungerade till dottern
den här gången åtminstone, håll tummarna för henne allihopa,
har redan sabbat hennes "lönedag" genom att bara erbjuda
ett tomt konto, låt mig få rädda kvällen åtminstone!


Själv ska jag hänge mig åt en lyx, jag ska ta bussen till
affären jag och kanske ska jag skriva en lapp också....

Tjoflöjt på er, parta lugnt i helgen!
1 Pia:

skriven

ASG!!! Du skriver så roligt och rakt upp och ner.. om något som i grunden är allvarligt. Jag känner så igen det där att man "gömmer" saker på superbraiga ställen och sedan minns man inte var f-n man satt det.. Eller att jag ofta tänker "va f-n är det jag glömt nu??", en gnagande känsla av att jag BORDE ha gjort något... men vad??!! :o) eller :o( Smileyn är valfri!

Vinkar tillbaka och önskar en skön fredagskväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: