- En bra kväll med ett enkelt middagstips!


Jag fick ju hoppa runt lite på nätet för inte tusan kom jag väl
ihåg så mycket av receptet, o när jag väl hittat det så blev det
inte så mycket nedskrivet, men såhär på en höft kan ni få det:


4 kycklingfileér
1 "tjock" cremé fraiche
1 "tjock" grädde
4-8 matskedar Mango Chutney
2-4 tsk Sambal Oelek

Strimla kycklingen, fräs en gnutta,
flytta över till en gryta, i med mejerigottat,
mango chutneyn, sambalen och lite salt o peppar.

Låt det puttra medan riset kokar.

Färdigt!


Hur enkelt som helst och faktiskt supersmaskigt!

(Fanns ju lite mer avancerade varianter med
paprika (fiser tantan av) och vitlök (har ju
fortfarande inte hittat av vitlökspressen)
och
lök... (orkade helt enkelt inte))


Det här serverades med en vanlig, trälig sallad
och ett hyfsat gott humör, Pepsi obligatoriskt,
Maxi för de "där" som inte kör med socker och
alldeles riktig för oss andra.


Inga kramper, inga sprättningar, inga äckliga
sväljmojänger och full syresättning, en BRA kväll,
och lite vimsiga Maria Mont.....ezuma? och ett
gäng marskåta tanter....


Nu är det kväller och vi ska väl i säng i vettig
tid, vi gammfolk, de andra, dvs ungdomarna
ligger sedan länge så ja, snart ska jag ner
i den knöliga sängen med särbot själv!


Natti på er och vi kör väl likadant i morgon,
en BRA dag utan krämpor och ett jättebra
samtal med stora röda, dvs prattantan ;-)
1 A:

skriven

O nej, nu blev jag ju hungrig så här nästan mitt i natten:) Lät gott det där!

KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: