- Ok, en till gnällis om bröllopet då, hur tänkte ni då Vickan?


Vi är stolta över vårat kungahus här i Sverige, vi har en tjusig kungafamilj
minsann med knugen, hanses tjusiga fru och alla tre sötnosar till barn!

Min högst privata bojkott av bröllopet är tämligen meningslös,
har ingen djupare anledning till att gnöla och gnälla annat än
att det kostar sjuhelsickes massa pengar

Sen kanske jag inte är helt nöjd över valet av bröllopsgäster heller,

Sudans president Omar al-Bashir tex,
det enda statsöverhuvud i världen som är efterlyst av Internationella brottsdomstolen ICC
blir representerad i kyrkan av Sudanska diplomater..... härliga signaler vi sänder omvärlden kan man tycka.
Hur kan vi redan ha glömt Darfur ens innan det är över?!


Då blir det ju  liksom inget konstigt alls med att samla en hel drös andra diplomater heller
från länder som Zimbabwe, Vitryssland, Saudiarabien, Iran, Egypten, Kuba, Libyen, Syrien..
Eritrea är ju ett kapitel för sig, Davit Isaak har i skrivandes stund suttit
3189 dagar 13 timmar 44 minuter!


Ovanligt tema på bröllop måste man väl ändå
dryfta sig att säga, jag är ju så gammal så
att jag reagerar över varianter som Goth,
Hello Kitty eller varför inte Vampyr-tema?


Diktator-temat känns bara såååå fel innan det ens testats,
note to Drottning Silvia:

Die nächste Hochzeit - romantische Thema?


Nu var tanken bara den att jag skulle lägga in
Robert Gustavsson som Tony Rickardsson,
jag är inte bitter ni vet ?

men det här blev ju ändå bättre ;-)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: