- Ja men ..... let´s go crazy!



Vi är bra tjuriga vi människor, inte är det många goda själar som vandrar
omkring här ute, jag är en av alla ogina, avundsjuka, bittra kärringar själv
men jag har vissa ömma punkter ändå.


Finaste dottern är väl min allra största akilleshäl vad gäller konsekvens,
logik, ja, vett kan man säga för där är det inbyggt att oavsett om jag
själv sumpade mina chanser, eller inte fick dem så ska dottern få allt
hon är värd, och ja, en näve till om jag kunde styra det hela!


Att folk reagerar på sommarjobbarna i Uppsala, som genom en satsning
kallad Superstädarkampanjen trollat fram 8 vinnare som under
sommaren kommer att tjäna PENGAR på att bara städa och blogga..
det var väl väntat men inget jag bryr mig särskilt mycket om.


"– Vi vill skapa en attitydförändring kring nedskräpning och klotter, skapa debatt, sätta fokus på renhållningen och vad den kostar. Och vi vill nå ut till så många ungdomar som möjligt."
Karin Lindgren, projektledare för Superstädarkampanjen.


JAG, som utförsäkrad kroniskt missnöjd och ifrågasättande individ läser
lite mer kring projektet, sätter mig ner och funderar en stund och sen
är det solklart!

Grattis Junistädarna!


Tror inte att det raserar hela lönepolitiken, tror faktiskt att ni som städar, för samma
lön som jag en gång i tiden hade på mitt arbete INNAN jag övergick till att överutnyttja
socialförsäkrings systemet...hmm kan överleva det här också.


Titta runt omkring så kommer ni att se de verkliga
orättvisorna i samhället, den här knorren för ett 
gäng ungdomar i Uppsala gör mig bara glad hur
pank jag själv än är!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: