- I dag gillar vi Försäkringskassan!




Jag vet mycket väl att man inte ska ropa hej förrän man är över den
där jädra bäcken, men ändå, än så länge tänker jag leva i den ev.
villfarelsen att den 28/6 då dimper min första utbetalning som
utförsäkrad, arbetslivs... inne i den nya rehabkedjan-aktiverad
ner här hemma och jag kommer att kunna betala en hel del
av mina räkningar!


Inte vet jag om jag har haft en otrolig tur de sista gångerna
jag varit i kontakt med fk, eller om mina taffliga försök att
förklara hur jag "inte fungerar och därför frågar jag samma
sak tusen gånger"-
taktik fungerar,
men de jag har pratat med har alla varit
supertrevliga, väldigt förstående och jo,
att jag fått bra besked har väl också hjälpt till att lämna mig
i ett mycket skönare sinnestillstånd efteråt än om det varit
tvärtom förstås!

(note to myself,
ANDAS när du skriver,
använd PUNKT och försök
att sortera dig lite mer!)



Bilden är på mitt underbara lilla träd,
någon som känner igen blommorna,
ni ser de svarta bären va?


Vad gäller själva rehab, tänk efter, hjälpa till - biten hos
Arbetsförmedlingen är väl inte lika rolig, men å andra sidan,
vad kan de göra innan jag ens duger till att göra nåt?

I dag har vi den 9 juni, hittills spenderad tid på Af,
30 minuter..... Visst är det synd när hälsan inte vill
samarbeta med de nya reformerna?

1 sladdertackan:

skriven

Jag hoppas någon känner trädet, jag gör det inte, men vackert är det.



De nya reformerna har gått ganska hårt åt oss som inte är helt kuranta längre, som tur var hade jag möjlighet att gå tidigare i pension. Jag jobbade 75%, men det krävdes ofta heltid och det klarade jag inte.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: