- Ge aldrig upp hoppet om människan, vi har Sanna Lundell, vi har dig och vi har mig!


Alla lever ju i sin egen verklighet, klart att jag har en annan livssituation än en
högproduktiv frilansare som Sanna Lundell och just därför blir jag så glad över
att se hur ögon öppnas runt om i landet!


Sannas kollega påstår att samhället har förändrats, exakt vad vi i lägre samhälls-
skiten(eller är det skikt jag borde ha skrivit?) har upptäckt för länge sedan.

"Bakom varenda knut står någon och viskar:
Sköt dig själv och skit i andra.
Se om ditt eget hus. Själv är bäste dräng.
"

Sanna skriver om privatisering av sjukvård, om hur man självklart skulle ge
både sin högra och vänstra arm om det skulle kunna hjälpa en att ha råd till
den bästa av sjukvård för sitt sjuka barn.


Reflektionerna över hur ini .... svårt det ska vara för en icke svennebanan med
fast arbete utan kanske enbart sin nyfriskhet (utförsäkring......pga det nya
tillfrisknandet som vi belönats med här i Sverige) att ha råd med försäkringar
som garanterar bra vård, när den behövs och till det facila priset av 200:-
i månaden och samma summa varje besök är klockrena!

Vi är många som helt har hamnat utanför valfriheten.... vi är utrangerade, kan
ha en framtid men likväl lika gärna sitta med inkomster/läs BIDRAG som ju
allt heter numer, oavsett om man nu är sjuk, arbetslös eller lat....



"Hon har rätt, min kollega, det är först nu som man märker av den borgerliga alliansens
idoga arbete med att göra Sverige mer individbaserat. Samhället bara osar ego-, roffar- och
armbåga sig fram-mentalitet.

För den starke innebär det en massa vinster i form av skattesänkningar,
avskaffad förmögenhetsskatt och fina privata alternativ till den allmänna sjukvården.

För den svage en hårdare värld där man ska se om sitt eget hus"



Själv vill jag bara infoga en liten detalj, om man inte ens har lyckats få
behålla sin bostad, vad ska vi se om då?


Jag tackar Gudarna för att jag har en dotter som vågar,
kan, tror och kämpar trots att hon fått dras med den
här kärringen till morsa i alla år.


Akta er borgare, vi må vara fattiga, utsorterade och slitna
men det betyder långt i från att vi inte kan vara med och
forma omvärlden.

Jag har fostrat min dotter till att bli en tänkande, empatisk
ung dam. Hon vet redan vad solidaritet är trots att ni så
har kämpat för att radera både ordet och begreppet ur
både språk och medvetande på många svenskar!



Bakom knuten står någon och viskar : se om dig själv , Sanna Lundell 18/6-10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: