- Försäkringskassan, hjälp?


Ska snart smita ner på fk för enkel och handfast konkret hjälp
att fylla i en ansökan om bostadsbidrag. Underligt är det mitt i
allt, bostadsbidrag har funnits med i mitt o dotterns liv sedan
vi flyttade till vår första egna lägenhet för en 18 år sedan och
helt plötsligt kan jag inte längre....


Måste dock få berömma alla de grupper jag har talat med hittills,
mina förklaringar under alla telefonsamtal har faktiskt givit mig
ett bra bemötande.


"Det är såhär att jag har epilepsi, som det är just nu förstår jag
inget. Jag måste fråga om och om och kanske om igen för att
eventuellt få vad du säger att fastna i min skalle........
sen är det ändå bortfluget när jag vrider på skallen"


Det är pinsamt, oerhört genant men om jag inte hade valt den
vägen så hade vår lilla familj kraschat redan nu, bara en halv
månad in i min utförsäkring!

Vad gäller fk´s absurda resonemang att man ska kunna förutsäga
sin inkomst både ett och två år framåt gör ju allt helt omöjligt.

Kommer jag att jobba heltid i september? Ska jag utgå från den
lönen?? Nä, det kommer inte att arbetas heltid, OM jag har tur
är jag tillbaka och arbetstränar då... Men hur kommer det att
se ut? Vem kommer att stå för "min" försörjning då?


Har jag ramlat ner till soc då? Står jag på min a-kassa? Vet att
jag INTE vet och det är inte något jag kan göra åt det. Då får
farbror på fk skriva vad han vill, bara det blir "rätt" i deras ögon
den första gången.


Har INTE pengar så vi går runt nästa månad, det är fakta,
ni får hålla tummarna för mig och sen hoppas vi verkligen
att jag slipper sitta i samma lokal som senast, blinkande
lysrör är rena döden för mig nuförtiden...
1 Katta & Doriz:

skriven

Känner igen det där med att inte fatta ibland. EDS ger också den problematiken om man har otur.

Jag skriver bara in inkomst som är aktuell just nu, skulle det ändras får jag lämna in en ny. Men det kanske är för att jag är sjukpensionerad enligt gamla regelverket? Men bostadsbidraget ska ju vara för den inkomst du har just nu.

Hoppas du fick hjälp.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: