- All work and no play makes Jack a dull boy....


Klart att folk ska satsa på sig själva och sin semester i tider som denna,
hur ska man orka med att jobba, jobba och inte få njuta av livet ibland?

Enligt DN så är det nämligen så,

- Mer pengar läggs på semestern


De konstaterar att medelsvensken i snitt planerar att göra av med
16 000 kr
på sin semester i år, tillåt mig brista ut i ett högt och ljudligt asgarv!!


Jag har människor nära mig, fast kanske inte just den här helgen, som isåfall
skulle behöva spara ihop TRE MÅNADERS PENSION för att kunna haka på det
tåget..........  (och ingen idé att tjafsa om bidragsfuskare eller så, här är det
korrekt på alla sätt och vis, inte ens Alliansen kan ifrågasätta den pensionen)



Ska det vara medelsvensken så förstår jag lite mer, då inser jag ju att det
jag varit rädd för redan har inträffat, underklassen är redan här, och definitivt
för att stanna oavsett vad nu sura "Mia" gnäller om i kommentatorsfältet på
ovanstående artikel. Tänk, det hade ju kunnat vara du?

"Med rödgrönas (S)traffskatter blir det att spara på semestern kommande åren! Då ska de som arbetar inte kunna unna sig en skön semester utan det ska betalas för fler bidragstagare och invandrare. S(traff) ska man ha för att man arbetar!

Mia"

 

Stackars, stackars alla er som måste hjälpa till, jag har svårt att behålla, eller

kanske hitta igen, sakligheten i mina inlägg om det här, japp, jag halkade in

på vår nya sjukförsäkringsreform förstås!

(eller som vissa börjat att kalla det, omförsäkringen.....?)

 

Kan trösta er alla att jag, jag kommer inte att slösa

på slantarna jag får under min ALI kommer enbart

att gå till ren och skär överlevnad, om det nu kan

vara till nån tröst?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: