- Vi trixar med allt och ALLA i jakten på väljare... Kent Persson likaså




Även om jag blir glad över att se en moderat vara villig att erkänna vissa mindre lyckade
områden under de här 4 åren i regeringsposition blir jag lite irriterad....... VI har kanske
inte gjort riktigt rätt MEN de andra är lika dåliga de också...... Ska moderaterna försöka
kvala in som en välfärdsparti nu också?


"Visst kan det vara så att man kan rikta kritik mot mitt parti för att man inte brytt sig tillräckligt eller visar empati för de som har det svårast i vårt samhälle. Nu är vi knappast själva om den bristen, det finns fler som borde skämmas. För mig handlar det om ett genuint engagemang för de om har det svårt.

Fler politiker borde oftare visa medmänsklighet och empati för just de som lever under tuffa och hårda villkor. Jag kommer i alla fall göra vad jag kan för att moderaterna fortsätter att förnya sig även inom detta område."


Varje människas rätt till ett värdigt liv - Kent Persson, Örebro, M


Jag har inte en aning om just denne bloggare/politikers genomslagskraft i den politiska omvärlden,
förbundsordförande för Moderaterna i Örebro behöver kanske inte säga så mycket, eller?


Fascineras över hur hans inlägg ser ut trots allt, antingen är han ute för att försöka plocka med sig
lite röd/gröna väljare, -Se här, vi tycker si och vi tycker så, också, fast vi är de som har monterat
ner den svenska välfärden i en raketfart under de sista åren, eller så är han ärlig i sitt uppsåt?


I så fall tycker jag att du ska gå över till den röd/gröna sidan,
man kan inte både äta upp kakan och ha den kvar, du var med
och skapade eländet, ska du få väljare genom att locka med
plåster också?!


Att bekämpa hemlöshet och fattigdom är ett politiskt huvuduppdrag,

om inte annat så ska ni läsa kommentarerna under detta inlägg...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: