- Middagen ja!


Jag är inte helt med jämt, alltså jag glömmer bort tiden och då
får man ofta resultatet direkt, maten... den blir sen, som idag,
först nu börjar jag ens tänka på middag...


Den enda anledningen till att jag ens kom ihåg den idag var
så simpel den kan bli, jag fryser fortfarande!!!!
Alltså ställde jag mig helt frivilligt, eeeh, typ åtminstone, och
börjar diska, magen är ju nu en gång funtad så att nåt måste
ju i den, jag menar den PRATAR JU MED MIG!!

Vet ni vad den sa då? Den kved, skrek, gnällde och stöööönade
fram: Jag vill ha nåt gott....nåt jättejättejättegott, NU!!

Givetvis trollar en litentanta med knäna, startar upp ugnen,
öppnar kylskåpet och håller tummarna hårt, hårt, och jo,
räksalladen fanns kvar!

Visst måste väl det gå under nåt gott minst sagt?

Förresten, varför jag hamnade i närheten av diskhon där jag
värmde mina händer? Jopp, jag har börjat flytta på saker, det
är ju första steget i att packa flyttkartonger, man flyttar ut saker
från skåpen och suckar, stönar, konstaterar att det här jädra
porslinet har jag flyttat nån gång tidigare, eller tjutrettifem gånger snarare...

Så jag har alltså officiellt börjat, idag igen :-)
Nu ska jag bara linda in allt i papper och knö
och böka, men det är ju inget nytt!




1 Anonym:

skriven

Hej litentanta! Visst är han helt ljuvlig den lille kaninen? Det är bara helt förfärligt när de ska skutta vidare in i Evigheten.....

EP är en otäck sjukdom, jag vet.



Jul och Nyår har varit alldeles perfekta hos oss! Hoppas att ni haft det gott också:



KRAM

Knytet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: