- Konsten att laga middag



är svår, den kräver fokus, inspiration och känsla.
Idag, som de flesta dagarna om jag ska vara ärlig
märker jag att det kanske vore dags för en liten
matlagningskurs eller nåt?


Hur gör ni? Ideérna tryter ju liksom, det är ju ändå
snart 25 år som jag har försökt att ... få till nåt....
För grejen är ju den att man själv är tämligen spy-
less på det mesta man kan laga, ryggmärgsmat-
lagning är ingen hit för kocken själv, eller hur?


Nå ja, alla blev mätta, jag är ju den där kritiska
damen som gnäller, gnager en gnutta och sen låter
det gå till reningsverket, men det är ju ändå trevligt
att ha stunden med lite tända ljus och babbel :-)


Förresten, är det någon som faktiskt har provat
på en riktig kurs? Om det funkar, om man blir sådär
inspirerad och uträttar de där storverken senare?
1 Anonym:

skriven

Oh Efwa du som lagar så god mat!! Men det finns säkert roliga kurser där man får lite nya ideer. Ni har ju era dieter nu så det är inte så lätt att kombinera något som passar alla. Du gör det bra tycker jag.



Kram mamma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: