- Idag smäller det!



Vissa saker som redan borde ha blivit uppstartade kommer igång först
idag, men ni vet, bättre sent än aldrig, eller hur? Kanske kan jag beklaga
mig över otroligt sura läkare som ringer och låter som att man är Guds
straff till läkarkåren inte är det roligaste som finns, det kan ju inte vara
mitt fel att han inte fått tummen ur tidigare, men nå ja, det är ju inte som
att vi träffas regelbundet eller nåt så jag överlever den smällen.

Sov som en sten i morse, blev väckt av tjejen som bor i min nya lägen-
het, och nu är ivf flyttdatum bestämt! Inte förräns på lördag kväll efter
klockan 21 kan jag börja ta över mina kartonger så jag måste nog
ringa de som ska över till min lägenhet och meddela att det är kört vad
gäller deras möjlighet att flytta in hit under samma helg.

Även om jag kan vara effektiv, ibland, så behöver jag nog trots allt
hela söndagen på mig för att bli klar här hemma. Kanske kan jag klara
det på ett dygn men då känns det ändå som att man lika gärna kan ge
nyckeln till hyresvärden och de får tillgång till den på måndagen som är
brukligt......... Lagom stress är vettigast och ska man börja inse att det är
andra spelregler som gäller nuförtiden så vore väl det ett bra tillfälle att
starta upp den "livsregeln" på?

Nä, ska fixa iordning tantan, iväg till bussen och håll tummarna nu, gissar
på att det ändå blir nåt strul på apoteket för hittills har det aldrig varit så
enkelt att bara ändra på recept vad gäller epmediciner!

(och nej, jag är inte ensam om den här flytten även om det kryllar av
jag jag jag i texten, vi är tre stycken som hjälps åt och med lite tur så
har svärsonen fått lite bättre ordning på sin trasiga hand också, då är
vi ju fyra stycken! )



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: