- En politik för alla utom den svaga människan


Undrar hur det var att vara hemlös i Umeå igår? Eller varför inte under köldknäppen
när vi låg på en -20 och kallare? Var tar alla vägen då? Jag är en värdelöst gnällande
samhällsmedborgare jag med, kan bli vansinnig när jag står på Vasaplan, vår buss-
station här i stan, och retar mig på alla sk "a-lagare" som hänger i busskurerna och
för ett jävla liv men var är det tänkt att de ska ta vägen då?!


Min trut är som alltid större, och bra mycket snabbare än min egen hjärna.....


Ramlade över den här artikeln i DN, Bingohall räddade hemlösa från kylan,
HSB valde att istället för att köra ut alla hemlösa från trappuppgångar öppna upp en
gammal bingohall, se till att där fanns madrasser, filtar, kaffekokare och en sån enkel
men oj så viktig sak som toapapper. Hur har människosynen blivit här i Sverige?


Ska vi helt anpassa oss till det amerikanska sättet, välja att jobba ideéllt med väl-
görenhet, för att på något sätt kunna stödja de svagaste grupperna i vårt samhälle?


Tänkte börja min egen dag med att svära ve och förbannelse över att jag måste ut och
skotta en massa snö efter gårdagens storm men tappade liksom stinget. Vad är det att
gnälla över, egentligen? Här satt vi, jag och dottern, tittade ut genom fönstren, suckade
och var allmänt misssnöjda över det eländiga vädret.....


Det kunde ju lika gärna varit vi som varit hänvisade till att vara där ute själva,
undrar hur natten varit för våra hemlösa?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: