- En magisk gåva har jag


Som vanligt, precis som det brukar vara, så lär jag känna grannarna
först nu, några få dagar innan vi flyttar härifrån! Antagligen är det jag som
styr det hela, jag är nämligen ganska privat när det gäller mig själv och mitt
liv. (och hur dumt låter det när man faktiskt bloggar?! Nå ja, logisk är väl
inte nåt jag kan skryta med direkt! haha!)


Tänkte passa på att fråga en av mina vaktmästare, som också råkar vara en
av mina grannar
, hur jag skulle göra med mitt åbäke till trasig diskmaskin.
Särbot fick nämligen inte lös (loss, väck, bort?) från platsen under bänken när
han försökte här i helgen och väck måste den innan jag kan lämna ifrån mig
lägenheten.


Med tanke på hur jag betonade just privat här ovan kan jag bara summera
den här grannen med tre ord : En öppen bok!

Numer vet jag allt, och nästan alldeles för mycket minst sagt om honom
och hans familj. Han verkar vara en väldigt trevlig prick, vill inte påstå
nåt annat, men vissa saker han delade med sig av var gränsfall...... för privata,
om ni förstår hur jag menar?


En kort summering, av de minst privata detaljerna alltså, visar mig att han
givetvis känner min allra första stackars fästman, dock bestred han mina upp-
gifter om var killen ifråga bodde, men det valde jag att ta med en nypa salt. Vi
var dock tillsammans hyggligt länge och jag bar ju även en förlovningsring under
en kort period :-)


De var strömlösa efter jul, hos svärmoras .Sonen fick dock skrovmål
när de väl gav upp och åkte hem, snäll pappa alltså ;-)
Hunden är en blandras, snäll (det har jag iofs redan noterat) och tyst,
jämfört med de nya grannarnas, som tydligen bara flyttade från huset intill..


Han skulle också till grannstaden för magnetröntgen eftersom att vänster ben
domnade och han inte kunde köra ens 6 mil innan benet domnade....hmmm...
jag gissar på ischias jag och kanske hinner jag höra om svaret ;-)



En viss dotter blev dumpad på ett mindre trevligt sätt och han själv röstar på mitten,
hans lön, som visst kom in i dag, var mindre hög (allt är relativt, en annan skulle ju
ha jublat över den summan)
och sonen är lång.... Han känner killen som köpte av
mig min kåk, till ett pris så lågt att han borde skämmas den snorungen *muttrar*
och han....äsch, ni förstår va?


Min enda tanke med att prata med den här karln, vars ungar bara skiljer 14 månader
ifrån varandra, var att fråga om en diskmaskin och jag kommer därifrån fullspäckad med
totalt oviktiga fakta... Notera, oviktiga för mig, otroligt personliga och ja... osmidiga
att lämna ut och lite väl personligt, återigen för honom kan man nog tycka.


Attans att jag inte gick sopis när jag var på gång för en hundra år sedan, jag VET att
jag blivit en hyfsad kurator, jag har nämligen den där stooooora neonskylten i min
panna som skriker "PRATA MED MIG FÖR JAG FÖRSTÅR" eller något liknande...

1 Magda:

skriven

Ha ha ha...Ja visst är de trevligt=)



Puss på dig...

2 A:

skriven

Har alltid undrat vad sopis eg står för? Jag vet att det är socionomprogrammet, men varför kallas det sopis? Är det sop och så tillagt -is för att man ska kunna säga det? Vilka livsproblem jag har, alltså...:)

Kram

3 Madeleineslife:

skriven

Han behövde helt enkelt få ur sig det & valde dig. Grattis! ;)

Nej det är inte alltid så kul att höra någons livshistoria som man inte känner med.



Sv: Förlåt för ett sent svar, men har inte mått någe vidare som du vet... Ja, hästar är en del av mitt liv, även om jag inte längre kan rida som jag vill, så gör jag de jag kan, med lite hjälp så kan ja fortfarande göra det. Vill inte byta bort de mot något annat!

Förstår att du saknar det, men inte lätt när man har någon allergisk i närheten. Men hoppas att din tid kommer oxå, eller det kommer den göra!



A-kassan var jag tvungen att gå med i igen, efter att ha betalat 2 ½ år helt i onödan, klev ur utan att veta vad jag gjorde, sen börja om. Men detta har att göra med att jag nu är utförsäkrad.



Jag ville ha en kurator som kunde hjälpa mig, men när jag sökt & fått remiss, så får jag till svar att dom jobbar inte på längre sikt. Utan man har 15 st tillfällen sen anses man vara "färdig" behandlad! Helt sjukt! Ja vill ha en som stöttar mig, hjälper med med samtal hos myndigheter, går på möten etc.. Men icke då...



Hoppas det kommer gå bra för dig på mötet!



Sen vill jag passa på att TACKA för den OTROLIGT FINA kommentaren (sista) som du skrev. Den värmer väldigt mycket! Blev alldeles varm i kroppen, tycker att det är mycket roligt att du gillar min blogg & det jag skriver om. Sen om ja dessutom påverkar på ett positivt sätt är det många plus för mig. Det gör mig mycket glad!



Bamsekram till dig!! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: